Vad ska jag göra med mitt hår?

miumiu

Trådstartare
Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit håret bara växa på fritt och har nu extremt långt/tjockt samt risigt hår. Har det alltid uppsatt i en bulle på huvudet typ.

Men känner nu att jag skulle vilja ha någon slags frisyr? Vet inte vilken dock. Har ingen direkt åsikt i frågan förutom att jag vill att det ska vara tillräckligt långt för att gå att sätta upp i tofs som är mer än 3 cm lång.

Någon som har några idéer? Bomba gärna på med inspo/bilder i så fall!
 

Bifogade filer

  • IMG_6838.jpeg
    IMG_6838.jpeg
    416,3 KB · Visningar: 214
Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit håret bara växa på fritt och har nu extremt långt/tjockt samt risigt hår. Har det alltid uppsatt i en bulle på huvudet typ.

Men känner nu att jag skulle vilja ha någon slags frisyr? Vet inte vilken dock. Har ingen direkt åsikt i frågan förutom att jag vill att det ska vara tillräckligt långt för att gå att sätta upp i tofs som är mer än 3 cm lång.

Någon som har några idéer? Bomba gärna på med inspo/bilder i så fall!
Jag tycker det är jättefint! :)

(och är tråkig och föreslår typ inbakad fläta ibland och lite hårolja (pyttelite) att lägga ned det och ha det utsläppt ibland.)
 
Åh, ditt hår ser jättefint och tjock ut. :love: Svårt när man inte helt ser din ansiktsform men jag gillar lång bob (lob). Dvs kortare bak också blir det längre framme med en del volym i håret. Hur mkt vill du styla det? Ofta, om man klipper en frisyr måste man styla, föna etc så det håller formen, men är det bra klippt så ska det inte vara alltför svårt. Tror en lång bob kan bli fint, inte en så väldigt seriös frisyr men ändå klippt till en form. Lägger med två bilder på hur jag sånn ca ser det framför mig , en med rakt och en med vågigt ☺️är ingen frisör, man borde väl kunna klippa en sån form på håret i den längden man vill ha, så du fortfarande enkelt kan ha det uppsatt menar jag ^^

Screenshot_20231206-092407~2.png
 
Jag tycker att det ser superfint ut! Hade inte klippt mer än topparna och sen bara vårdat det. Om du sen tycker att det blir en "grå utväxt" så kanske du kan gå till frissan och jämna ut färgen. Min mamma tonade/slingade/nyanserade hela håret grått när hon tyckte att det blev för markant skillnad mot den gråa utväxten. Hon har idag helt vitt, långt och välvårdat hår! Oerhört vackert tycker jag!
 
Vad vacker du är!
När jag slutade färga mitt hår (speciellt bleka) och lät det växa ut naturligt så såg jag ut som ett troll, men håret var tjockare och friskare än det varit tidigare så jag rekommenderar att du behåller färgen!
Sedan har jag hittat en bra frisör jag tycker om som klipper bort det slitna och klipper till det så att det passar mitt ansikte bättre. Besöker henne med jämna mellanrum.
Du kan klippa det kortare, men man kan också spara en del av längden och bara få det lite mer uppklippt om så önskas. Att prata med en frisör kan hjälpa, de ser oftast vad som skulle passa ens ansiktsform och hur mycket av det slitna som ska bort. Det tycker jag är en bra början.
 
Jag hade besökt frisör (kan tipsa om en bra i Göteborg, visst bor du här?) och bett om hjälp. Klippt bort det slitna till en snygg frisyr som passar ditt vackra ansikte och så bett om en rejäl olaplex-behandling för att hjälpa med risigheten som blivit när du haft det uppsatt i bulle hela tiden (been there…). Olaplex är typ magi.

Sedan sett över möjligheten att eventuellt göra någon bra övergångsfärgning. Balayage är ju en väldigt schysst färgteknik när man vill spara ut sin naturliga hårfärg. Det kan nog kosta en slant, men har du råd så kommer du känna dig like a million bucks! ☀️
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har tagit upp simningen igen. Har haft kortare hår, till och med riktigt kort hår ("Marie Fredrikssonfrisyr) men har låtit det växa...
2
Svar
24
· Visningar
3 985
Senast: Keb71
·
Kläder & Bli fin Jag har för dagen kort hår, men har inte klippt mig på 2 snart 3 månader, vilket är otroligt länge för att vara jag och jag inser att...
Svar
13
· Visningar
4 556
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 789
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp