Vad ska vi göra med skräck-toaletten?

Blyger

Trådstartare
Nu när vi flyttat upp och sover på övervåningen är det dags att ta tag i husets sista toalett, som under hela tiden gått under benämningen "skräck-toaletten" (ffa under tiden toalettstolen stod rakt fram mitt i rummet).

Problemet är att både jag och min man är helt tomma på idéer. Golvet kommer bli antingen en ljusgrå eller mörkgrå matta (för det har vi liggandes hemma) men sen då?

Buke please help!

IMG_20230906_073316.jpg


En bild på monstret. Toalett och handfat är inte flyttbara (vi stamrenoverade nyligen). Handfatet ska bytas.
 
Gör samma som ni har gjort i den andra toaletten som ni är nöjda med.
Ja det hade ju varit enkelt men vill inte ha två lika :o (har redan dissat idén att ta det överblivna materialet från stora badrummet)
Tror inte det skulle funka med så mörk färg heller, rädd att det liksom äter upp rummet.

Kl. Pärlspont på en vägg kanske funkat men var gör man med resten? Blir det verkligen snyggt att tapetsera på den lilla låga väggen? Ska den ha samma färg som taket? Vad ska man ha för färg?
 
Ja det hade ju varit enkelt men vill inte ha två lika :o (har redan dissat idén att ta det överblivna materialet från stora badrummet)
Tror inte det skulle funka med så mörk färg heller, rädd att det liksom äter upp rummet.

Kl. Pärlspont på en vägg kanske funkat men var gör man med resten? Blir det verkligen snyggt att tapetsera på den lilla låga väggen? Ska den ha samma färg som taket? Vad ska man ha för färg?

Jag hade nog valt samma på vägg och tak (iaf det jag ser på bilden) och sen nåt annat kanske mörkare på golvet för att bryta av.

Kanske en ljus-ish med nåt fint mönster på vägg/tak och sen plocka upp en färg från den och har som golv?

Jag gillar grått, utan någon som helst gul ton.

T.ex. en ljust gråmönstrad (i lugnt mönster) på väggen och sen en mörkare grå enfärgad/melerad) på golvet.
 
I ett litet utrymme kan man ju gå all in och balla ur fullständigt utan att det blir konstigt påträngande. Mycket färg.

Jag hade kunnat tänka mig en lång byrå på väggen där elementet är nu. Och sen en cool byrå med handfat på. Någon färgglad tapet. Är det ingen dusch där behöver man inte våtrumstapet så det finns ju massor att välja på.
 
I ett litet utrymme kan man ju gå all in och balla ur fullständigt utan att det blir konstigt påträngande. Mycket färg.

Jag hade kunnat tänka mig en lång byrå på väggen där elementet är nu. Och sen en cool byrå med handfat på. Någon färgglad tapet. Är det ingen dusch där behöver man inte våtrumstapet så det finns ju massor att välja på.
Ja, lite så jag kände med lilla toaletten :p

Men nu tog det liksom stopp..
Ingen dusch där uppe.
Också funderat på lång byrå/skåp som du och @cewe var inne på.

@Lingon tack för input! :) ska nog tänka iaf bakre väggen/taket i samma tapet.
 
Jag renoverade mitt lilla badrum för ett år sedan och då jag kollade på inspirationsbilder (och nu på ts bilder) funderade jag över varför man väljer att inte ha skåp/förvaring under handfatet?
 
Jo, det var snyggt!
Jag var in i ett badrum som de verkligt gjort fint. Fyrkantigt mindre badrum som rymde toalett, tvättställ och badkar.
De hade tagit bort duschen så det blev ett ledigt hörn.
Där hade de ställt en hög svart typ gjutjärnsljusstake. Tillsammans med allt annat (pärlspont nedre delen och ljust ovanför, nätt ekskåp under tvättstället och modernt vitt ovalt tvättställ med elegant spegel ovanför) så blev det jättetjusigt.
 
Jag renoverade mitt lilla badrum för ett år sedan och då jag kollade på inspirationsbilder (och nu på ts bilder) funderade jag över varför man väljer att inte ha skåp/förvaring under handfatet?
På lilla toaletten (som vi renoverat) finns inget behov, om det var den du tänkte på :)
Den är också väldigt liten så risken vore nog att det skulle bli för trångt om det fanns ett skåp också.
 
Följer denna tråd då även vi har en skräck-toalett hemma! :rofl: :eek: T.o.m med snedtak och allt! Fast jag har rivit ner den gamla våtrumstapeten i våran, så den ser ännu hemskare ut!

För att råda bot på det värsta så har jag ställt in förvaringsmöbler, hängt in växter och lagt mysiga mattor på golvet - så nu känns det lite som att gå in och göra sina behov i en rymligare garderob :up:
 
Följer denna tråd då även vi har en skräck-toalett hemma! :rofl: :eek: T.o.m med snedtak och allt! Fast jag har rivit ner den gamla våtrumstapeten i våran, så den ser ännu hemskare ut!

För att råda bot på det värsta så har jag ställt in förvaringsmöbler, hängt in växter och lagt mysiga mattor på golvet - så nu känns det lite som att gå in och göra sina behov i en rymligare garderob :up:
Haha jag beklagar :rofl:
Men hoppas du med kan få lite inspiration :)

Att flytta toalettstolen och handfatet gjorde stor skillnad, även om det också blev fulare :cautious:
Kanske ska försöka få fram en bild på hur det var innan, men då kunde man liksom gå rund bakom toalettstolen :nailbiting:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp