Vad ska vi göra med en SHETTIS ??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Idrus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 189
Sv: Vad ska vi göra med en SHETTIS ??

okej.
Knut - Den jag håller på med vid namn : Jeffy/Jeffe ÄLSKAR att gå ut, han trippar fram hela tiden, man måset bromsa han hela tiden.

När jag har kompisar med mig till stallet brukar vi ägna till åt våran shettis. Det kan vara allt ifrån longering, skogspromenader då en leder henne och sedan andra skrittar på en av pållarna, körning till löshoppning. Hon uppskattar att man lägger ner tid på henne, eftersom hon lätt försvinner bland de stora pållarna och glöms bort...:crazy:

Även shettisar som går som sällskap ska ha motion. Jättebra att ni tar tag i det! Jag red en shettishingst som liten men blev med tiden en aning för lång ;) Så jag körde honom mkt, gick promenader, löshoppade, cirkuskonster, simmade på sommaren och tömkörde. Han blev nästan som en hund till slut :)

Idrus skrev:
Hejsan!

Ja, okej Monny :)
Men det är så att det är en till sak också, det är en shettis HINGST, den är ju inte en stor häst, men eftersom han e hingst, ska man tänka på nått ?? annars brukar jag hålla på med en stor hingst (shagya-arab) men en shettis hingst har jag aldrig gjort nå med, e dom som "vanliga" hingstar ?

Shettisar ser små ut men är som bekant väldigt starka, envisa och påhittiga så man får vara ganska vaksam. Nr jag leder har jag t.ex alltid hingstkedja.

löshoppning, tömkörning, cirkuskonster, promenader, longering :D
fast som många innan skrivit: tänk på att inte rivstarta.

Okeej ;D
Snart far jag till Jeffy gubben :rofl:

Hälsar från er ;)

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: yamyam
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 975
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka