Vad skall man börja med för sadel

Rotterö

Trådstartare
Vi skall köpa sadel till inridningen på vår 2,5 åring.
Jag vet inte storlek ingen ting.

Hur börjar jag?
För att få rätt mått på honom.
Vill inte köpa för dyr.
Lite tipps tack

Sv: Vad skall man börja med för sadel

Satsa billig. äldre beg med bra stoppning och bom, risken är stor att de små liven tar livet av sadeln i början.
Storlek går inte att avgöra utan att se hästen/prova/mäta enklast ta ut sadelkunnig person för det, det är ju viktigt att hästen inte upplever obehag av sadeln i början det kan ju följa med genom åren sedan och det är inget man vill

Sv: Vad skall man börja med för sadel

Jag håller med i allt Nin sa.
Det är viktigt att du hittar en sadel som är bra nog att rida en liten stund i, dock ska du väl inte kosta på dig värsta sadeln med tanke på att man vet ju aldrig vad de får för sig.....

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur