vad skulle ni betala för en amerigo classic

LadyLusifer

Trådstartare
Har möjlighet att läggavantarna på en Amerigo Classic.. om den passar vill säga..
Den är 3 år gammal, men knappt riden i så den är i väldigt bra skick.
De vill ha 17000 är det lagom eller billigt.. eller kanske dyrt??
Egentligen vill jag ju ha en cervia, men plånboken är för liten :cry:
någon som vet hur stpra skillnaderna är och vad som skiljer mellan dom två modellerna??

vore himla bra om någon svarar eftersom jag inte har känns på sadlarna.. :bow: :bump:

Sv: vad skulle ni betala för en amerigo classic

Jag har själv ingen erfarenhet av Amerigo, men vore det inte bättre om du lugnade dig lite tills du först hunnit provrida i sadeln först, kolla så att den passar hästen innan osv? Känn efter om den är värd pengarna, det är ju en ganska så stor investering.

För övrigt så ska du nog inte hänga upp dig hur många år sadeln har på nacken, utan mer att den är i bra skick osv.

Och om du hellre vill ha en Cervia, kanske det är bättre att vänta tills du sparat ihop pengarna till en sådan då? Eller kolla hur pass stor prisskillnad är de på båda modellerna?
Annars kan det ju vara bra om du läser lite på nätet först, kolla hur pass eftertraktade modellen är i den storleken osv. ungefär vad de kostar osv. Går ju att söka efter Amerigo sadlarna här på bukefalos/annonsdirekt.

För övrigt så har väll de billigaste Amerigo jag sett gått beg. för ca
15 000:- och uppåt.

Det är ett hyffsat pris om sadeln är fin i skicket. Classicen är en mkt skön sadel som passar väldigt många hästar. Varför vill du ha en Cervia ? Har du ridit i den ? Cervian är ganska annorlunda att sitta i, mig passar den inte alls, var själv inne på just Cervia pga min hästs rygg men det blev istället en classic igen. Man är mkt mer låst i Cervia jag fick känslan av att jag skulle tippa framlänges hela tiden och kunde inte alls slappna av i den som jag gör i Classic.

svarar båda
jag har möjlihget att prova så klart detta är om den passar..
cervia därför mina knäproblem och behöver stöd när jag rider :)

Jag så en annons idag på en beg. Classic. Stod att den var 3 år, men välvårdad och i bra skick. 16 500:- ville dom ha för den, så det verkar vara ungefär från 15 ´ o uppåt dom ligger på.

Där är ju rejält med stöd i classicen tror tom att det är i stort sett samma på Classic och Cervia bara att de sitter lite olika.

Om den knappt är använd så är det ett lagom pris.

Om du vill veta exakt vad som skiljer sig mellan modellerna (både i komfort och passform) så ska du kontakta de personerna som finns angivna på www.ridin.se.
Det är ju inte säkert att Amerigo passar din häst alls...

Det är en trevlig sadel.
Är den i bra skick är den värd pengarna.
Skulle du vilja sälja den om ett par år i fall att hästen din musklat om sig så får du säkert ut i allafall 15.000 om du håller den i bra skick.

Med andra ord så gör du nog ingen förlust affär.

Liknande trådar

Dressyr Har lite funderingar på Amerigos sadel Cortina. Har den djupt säte och stora knästöd? Hur är knästöden och sitsen om man jämför mot...
Svar
0
· Visningar
1 277
Senast: firren
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 696
Senast: MJLee
·
Utrustning Hade turen att unghästen passade i min Frank Baines när jag red in henne, men hon växte ur den rätt fort och jag fick tag i en ett hack...
Svar
8
· Visningar
1 509
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För ganska exakt två år sen så började jag på mitt nuvarande jobb. Att jag fick det jobbet var en enorm lättnad. Tidigare hade jag...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka