Vad skulle ni bjuda på?

Mirre

Trådstartare
Funderar på vad jag ska bjuda på när jag fyller. Svägerskan är starkt allergisk mot all form av citrus, styvfar är diabetiker och nötallergiker. Tårta är för vanligt och tråkigt :p Så, vad ska jag göra? Har total idétorka så bomba med allt ni kan komma på
 
Funderar på vad jag ska bjuda på när jag fyller. Svägerskan är starkt allergisk mot all form av citrus, styvfar är diabetiker och nötallergiker. Tårta är för vanligt och tråkigt :p Så, vad ska jag göra? Har total idétorka så bomba med allt ni kan komma på

Kan du inte bjuda på någon mat? Kanske tacos, nåt som dom flesta uppskattar! Eller någon soppa/långkok?
 
Svarar alla på samma gång.
Mat i någon form skulle kanske funka, tänkte försöka hålla det så enkelt som möjligt :p
Smörgåstårta är ju jättegott, med rätt ingredienser så ;)

Tårta känns tråkigt på så sätt att man alltid bjuder på det vid födelsedagar. Även om jag faktiskt är rätt bra på det, men blir så enformigt.
 
Funderar på vad jag ska bjuda på när jag fyller. Svägerskan är starkt allergisk mot all form av citrus, styvfar är diabetiker och nötallergiker. Tårta är för vanligt och tråkigt :p Så, vad ska jag göra? Har total idétorka så bomba med allt ni kan komma på

Småplockkkanskehhade passat? Tapasinspirerat serranoskinka, oliver, soltorkade tomater och några olika ostar?

Servera med bröd och smör eller något annat matigt, en fetaost och spenatpaj t.ex. går att göra i förväg och bara värma. Eller skära i mindre bitar och äta kall funkar utmärkt.
 
Skulle också kunna funka, då blir brorsonen glad. Aldrig träffat ett barn som älskar ost så mycket som han haha.

@hemlig pancotta har jag aldrig ätit, försökte göra det en gång men det blev helt misslyckat. Så får kanske testa det själv först :p

@nickan1 det lät också gott.
Klart nåt att fundera på.

Många bra förslag i tråden nu
 
Skulle också kunna funka, då blir brorsonen glad. Aldrig träffat ett barn som älskar ost så mycket som han haha.

@hemlig pancotta har jag aldrig ätit, försökte göra det en gång men det blev helt misslyckat. Så får kanske testa det själv först :p

Det är jättelätt!
Lägg gelatinblad i vatten.
Koka upp grädde med vaniljsocker och socker. Ta av från plattan.
Krama ur gelatinbladen och lägg i grädden. Rör runt tills de löser upp sig. Klart.
Häll upp, in i kyl!
 
Skulle också kunna funka, då blir brorsonen glad. Aldrig träffat ett barn som älskar ost så mycket som han haha.

@hemlig pancotta har jag aldrig ätit, försökte göra det en gång men det blev helt misslyckat. Så får kanske testa det själv först :p

@nickan1 det lät också gott.
Klart nåt att fundera på.

Många bra förslag i tråden nu

Eller så gör man panacottan ännu enklare än @Sleepans recept, man köper ett paket gelésocker och följer receptet på baksidan :up:
 
Funderar på vad jag ska bjuda på när jag fyller. Svägerskan är starkt allergisk mot all form av citrus, styvfar är diabetiker och nötallergiker. Tårta är för vanligt och tråkigt :p Så, vad ska jag göra? Har total idétorka så bomba med allt ni kan komma på

Tacos är bra för det kan dom som har ont av: gluten, mjölkprotein nötter, citrus allergi mfl
Mvh
Pudlan
 
En god och värmande soppa exvis Gulaschsoppa, ett gott surdegsbröd och en eller två goda ostar.

Med tankepå din styvfars diabetes är jag osäker på dessert/kaka till kaffet men kanske en chokladkaka på mörk choklad och ett minimum av socker.
 
Funderar på vad jag ska bjuda på när jag fyller. Svägerskan är starkt allergisk mot all form av citrus, styvfar är diabetiker och nötallergiker. Tårta är för vanligt och tråkigt :p Så, vad ska jag göra? Har total idétorka så bomba med allt ni kan komma på


Bruschetta, helstekt oxfile med rödvinssås och pommes anna, hallon med grädde till efterrätt
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 514
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 536
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ För ett år sedan ca slutade jag äta gluten. Jag har inga uttalade problem när jag äter det förutom allmänt känslig mage och tendenser...
Svar
13
· Visningar
1 265
Senast: nullo-modo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 094
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp