Vad skulle ni göra?

S

_saarah

Vi blev tyvär tvungna att ge bort våran hund eftersom att en i familjen blev allergisk. Vi hittade en bra familj som ville ha honom..

Han är allmänt ganska vild men glad.. han älskar nytt folk och hoppar gärna på dom..(glatt)

Nu denna familj har en liten unge som han ville leka med väldigt mycket i början! Dom har nu haft hunden i ett halv år på prov.. .Mannen i huset vill ha honom.. men efter som att det är en bondgård han är på nu så är han lös.. och varjke gång det kommer en bil så springer han efter den och hoppar in i den när dom öppnar dörren... Och Frun ska nu få ett barn till och är inte säker på om de vill ha honom...

Vad ska ja göra om dom inte vill ha honom?
Är det rätt/skjysst mot hunden att hitta en ny familj som han kan lärda känna?
Vad gör jag om jag inte hinner hitta någon?
ska vi avliva honom bara för det? :cry:



VAD SKA JAG GÖRA????
 
Sv: Vad skulle ni göra?

Hur gamal är hunden, har den varit hos flera ägare eller köpte ni den från uppfödaren och sen sålt den vidare, ras, vad har den gjort mera?
Är det en unghund så är det lättare att hitta en ny ägare, det bästa i sådana fall är att ta kontakt med uppfödaren eller rasklubben om det är en seriös uppfödare och/eller renrasig.
 
Sv: Vad skulle ni göra?

Hade vi inte haft freddan så hade vi tatt han..;) det vet du! men dom kommer ju inte överens..:( hoppas det löser sig!!!
 
Sv: Vad skulle ni göra?

Han fyllde fyra förra månaden.. Vi köpte honom från uppfödaren när han va 9 veckor.. senså har vi haft han till nu..(½ år sen) en labrador.. har gått flera kurser för att bli mer uppfostrad även spår och agilliti mm fortfarande väldigt busig... Vi köpte honom i arvika av en uppfödare som är seriös... han är renrasig.. Men han är för liten och har förliten svans och har bara en testikel.. så vi kunde inte ställa ut honom .. annars skulle vi gjort det för han är underbar!! både på utseendet och insidan...
 
Sv: Vad skulle ni göra?

Mmm vet:P din mamma skulle nog inte villja de men;P haha
 
Sv: Vad skulle ni göra?

Låter som en trevlig hund, det kan inte vara omöjligt att omplacera den i ett bra hem. Det låter alldeles för tidigt att ens fundera på alternativet avlivning tycker jag.

Lycka till!
/z :)
 
Sv: Vad skulle ni göra?

Nej det är säkert inte svårt igentligen.. men vi måste ju hitta en direkt eftersom vi inte kan ta hem honom emellan ifall vi hittar någon om dom inte vill ha honom;P
 
Sv: Vad skulle ni göra?

_saarah skrev:
Han fyllde fyra förra månaden.. Vi köpte honom från uppfödaren när han va 9 veckor.. senså har vi haft han till nu..(½ år sen) en labrador.. har gått flera kurser för att bli mer uppfostrad även spår och agilliti mm fortfarande väldigt busig... Vi köpte honom i arvika av en uppfödare som är seriös... han är renrasig.. Men han är för liten och har förliten svans och har bara en testikel.. så vi kunde inte ställa ut honom .. annars skulle vi gjort det för han är underbar!! både på utseendet och insidan...

Kanske höra med uppfödaren eller rasföreningen om dom hjälper till med omplaceringshundar? Min erfarenhet är att uppfödarna oftast blir tacksamma om man hör av sig till dom om det uppstår såna här problem även om det gått några år sen man köpte hunden. Vissa rasföreningar har jag också sett har förmedling för omplaceringshundar.
 
Sv: Vad skulle ni göra?

Ja, vi har pratat med uppfödarna.. det avr dom som fixade dom som han är hos nu.. det är uppfödarnas son:D
 
Sv: Vad skulle ni göra?

För en stund sen ringde dom som har honom och sa att han hade lugnat ner sig välsdigt mycket...
Han har varit med på älgjakt å åkt traktor och var jätte bra kompis med katten där...(han var jätte bra kompis med min kanin) Mannen i huset sa att han trodde frun var osäker för att hon inte mådde så bra nu .. för hon är gravid och tycker allt är jobbigt och så..

Så han sa att dom kommer nog behålla honom.. å han tyckte vi snart skulle komma och hälsa på ...

Tänkte lägga in lite bilder på min älskling

44.jpg
45.jpg
46.jpg
47.jpg
48.jpg
49.jpg
4a.jpg
4b.jpg
4c.jpg
4d.jpg
4e.jpg
4f.jpg


så de va alla;P kom på att jag hade ju sagt till nån här att han inte hade varit hos nån annan förut.. men kom nu på att det har han.. han har vart hos några förut(men inte under så lång tid) men dom tyckte han va för vild.. åååh ja ä så glad
 
Sv: Vad skulle ni göra?

Varför blir alla bilder som ja lägger in så små??
kanske är bättre att läman hela länken då:P så kan ni se dom i större format:D

Bilder
 
Sv: Vad skulle ni göra?

Fy vad svårt.
jag hoppas tanten mår bättre så dom behåller fina vovven.
Det är ju inte bra att flytta från familj till familj,då blir det oroligt.
Hoppas allt blir bra. :bow:
 
Sv: Vad skulle ni göra?

Han ser ut att ha Smart Fellow bakom sig :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan mitt namn är wael albordaini. Jag skriver till dig då jag vill ha hjälp med ett ärende, de är nämligen så att de har...
2
Svar
24
· Visningar
3 648
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 684
Senast: Gruvan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 357
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 798
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp