Vad skulle ni säga att denna är värd?

domino

Trådstartare
Obs!! Detta är ingen annons!!! Så jag hopppas den får ligga kvar!

Är bara nyfiken och vill höra vad den är värd i dagens läge och vad folk skulle ge för den OM jag skulle vilja sälja den...

Det är en Prestige Silver Star VSD 17"/36.
Köpt ny i slutet av oktober 04 (kom från fabrik då) .
Nypris idag 10999:-
Ganska sparsamt använd.
prestige013.jpg

prestige018.jpg

prestige016.jpg

prestige017.jpg

prestige026.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v488/flipperkulan/Prestige SS VSD/prestige027.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v488/flipperkulan/Prestige SS VSD/prestige023.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v488/flipperkulan/Prestige SS VSD/prestige022.jpg

Sv: Vad skulle ni säga att denna är värd?

8-9000:- kanske, vet inte hur bra de håller andravärdet, men den såg ju ut att vara i fint skick. Dessvärre brukar lite billigare sadlar sjunka ganska så mycket i pris...eftersom de inte är så dyra i nypris.

8000:- får du nog för den tror jag.. lägger du ut för 9000:- kanske folk tycker att det känns bättrew att köpa helt ny..

Beror på hur mkt tid man har. Hade vår ute i över ett år, fick 4500:- för den. En stübben romanus som vi köpte för tre.

7-9000:- antagl8ge.

Jag tycker sadeln är väldigt fin och välskött :bow:
Jag skulle själv tycka sadeln vara värd 8-9.000 kr men jag tror inte man skulle få ut mer än 7-8.000 kr

Tack för era svar! :bow:
8000 kr är vad de flesta säger jag bör ta ut för den.

Välvårdad ja :D - var en dyr historia för en arbetslös i desperat behov av sadel ;) :angel: :D

Så du tycker att en sadel för 11 000:- är en "lite billigare sadel"?

kan inte så mycket om priser så iandra hand, men om du ska sälja den i framtiden så skriv 8000 som ngra föreslagit som utgångs pris och sen till högst bjudande

Eller som många gillar att pruta så skriv ett överpris och låt folk pruta ner så får du det pris du vill ha

bara lite tips vid försäljning till alla av de verse saker

Ja, visst är det.:angel: Man kan ju börja undra hur mycket pengar en del har.:crazy:

11000 brukar väl räknas som en "billigare mellanprissadel" om den är helt ny.
Jag menar det finns ju hur mycket sadlar som helst för över 20000 och mer. Och just sadel är de flesta beredda att lägga ner lite mer pengar på eftersom det är så viktigt att de har bra kvalitet och passar.

Nja inte enligt mig, det är snarare en prisvärd sadel.

Både stubben å prestige har bra hållbara sadlar i den prisnivån som faktiskt ganska många kan ha.

Dom sadlarna är ju sadlar som håller hela livet så om man köper en sådan sadel till en häst som passar i den så kan man ju leta efter en häst som passar till sadeln senare ;) Faktiskt så var det det lättaste att göra enligt min sadelutprovare :)

Haha, det låter ju som sadelmästaren jag hade kontakt med sist jag provade ut sadel. :D Han sa också så att det lättaste vore att göra som de gamla cowboysarna- köpa en riktigt bra sadel som man trivdes med och sen leta häst efter den! :rofl:

Jo men det är ju lättast, det är ju helskotta att leta sadel till en häst, men om man har sadeln å åker till ett föräsäljningsstall med sadelutprovare så är det ju bara att välja en utav dom hästarna som passar i sadeln :D

Jättefin sadel i uppenbart topp skick.

desvärre är det ju en dålig marknad för begagnade sadlar.
Köpte min Kieffer av säljaren, var 1,5 år gammal hon hade garantin kvar som gällde ett par år till dessutom, syntes inte att sadeln var använd annat än att den behövdes stoppas om. Nypris 9.900.
Hon hade begärt 8000 för den men jag fick den för 5000, för hon hade haft annonsen ute i evigheter och ingen nappade.

ibland tjänar du mer på att byta in sadeln hos nån sadel handlare/utprovare än på annons är min erfarenhet - men det beror nog på vilket ställe det är.

7500-8000 borde du kunna få för den...
Men har du verkligen köpt den för 11000?
Den kostar väl 10 000?

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte vad jag ska göra, börja tappa allt nu, det finns inget som fungerar :( Jag har en häst som har väldigt stora bogblad...
Svar
12
· Visningar
5 386
Senast: pemi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka