Vad söt han var ...

labb

Trådstartare
Lyssna på detta och är inte kommentaren som råkat komma med (ca 40 s in i klippet):

- Vad söt han var ... ?
 
Tråden är fullkomligt obegriplig eftersom den handlar om något som legat ute på internet men är borttaget. Hade varit enklare om TS berättat vad det gick ut på istället för att kommentera något som ingen annan kan se.
 
Tråden är fullkomligt obegriplig eftersom den handlar om något som legat ute på internet men är borttaget. Hade varit enklare om TS berättat vad det gick ut på istället för att kommentera något som ingen annan kan se.
När jag startade tråden var klippet kvar :)

Klippet var från AftonbladetMorgon som gjorde en stor sak över att en kommentar om Åsa Romsons utseende oavsiktligt råkat komma med när SVT gjorde en intervju med henne. Kameramannen, eller någon annan sa: - Vad söt hon var! precis i början av intervjun. Aftonbladet slog på stort, en kvinnlig reporter höll en lång utläggning om hur hemskt det var och att något liknande aldrig skulle skett om det varit en man som intervjuades osv., en genusforskare uttalade sig också i ungefär samma ordalag.

Det var bara det att kameramannen inte sa "Vad söt hon var" utan

-Vad söt han var!

vilket tydligt hördes om man lyssnade ordentligt och syftade på den manliga reportern som precis hade varit i bild!
 
Nej, inte riktigt så. Jag såg också klippet, när det låg ute.

Oavsett om det viskades att "vad söt hon var" eller "vad söt han var", så var det till 100% en kvinnlig röst
som viskade det. Utan tvivel. Och en manlig röst som svarade "mmm". Vilket gör att man
lätt kan anta att den viskande kvinnan syftade på SVT:s reporter Love Benigh.

Kan givetvis vara så att den viskande kvinnan tyckte att Åsa Romson var söt. Jag
lyssnade med hörlurar på hög volym, och jag fick det till "vad söt hon var". Eftersom
en kvinna viskade det, om en annan kvinna, så kunde det per definition inte vara
något uttryck i form av en mansgris. (ordet i sig mansgris är ju svårt för en kvinna
att vara).

Antagligen var det en kvinnlig SVT reporter, som i all välmening viskade, "vad söt hon var"
om Åsa Romson. I en undersökning visade sig att de få som fortfarande uttryckte sitt stöd
för Åsa, var just kvinnor som tyckte synd om Åsa Romson.
Logiskt med andra ord.

Ok, ni behöver inte tacka mig för denna djupa analys. Ni får återgå till era hästar
eller vad det är ni sysslar med här inne... Hej, hej.
 
Nej, inte riktigt så. Jag såg också klippet, när det låg ute.

Oavsett om det viskades att "vad söt hon var" eller "vad söt han var", så var det till 100% en kvinnlig röst
som viskade det. Utan tvivel. Och en manlig röst som svarade "mmm". Vilket gör att man
lätt kan anta att den viskande kvinnan syftade på SVT:s reporter Love Benigh.

Kan givetvis vara så att den viskande kvinnan tyckte att Åsa Romson var söt. Jag
lyssnade med hörlurar på hög volym, och jag fick det till "vad söt hon var". Eftersom
en kvinna viskade det, om en annan kvinna, så kunde det per definition inte vara
något uttryck i form av en mansgris. (ordet i sig mansgris är ju svårt för en kvinna
att vara).

Antagligen var det en kvinnlig SVT reporter, som i all välmening viskade, "vad söt hon var"
om Åsa Romson. I en undersökning visade sig att de få som fortfarande uttryckte sitt stöd
för Åsa, var just kvinnor som tyckte synd om Åsa Romson.
Logiskt med andra ord.

Ok, ni behöver inte tacka mig för denna djupa analys. Ni får återgå till era hästar
eller vad det är ni sysslar med här inne... Hej, hej.
Jag vågar inte säga att det till 100% är en kvinnlig röst, men du kan säkert ha rätt på den punkten.

Däremot är tycker jag det är ett tydligt "Va söt han var" eller möjligen "Söt han var". Jag lyssnade också noga nu i hörlurar.

Logiskt stämmer det inte annars heller att använda imperfekt om Åsa Romson precis i början av intervjun när hon börjar tala.

Länken ändrades av aftonbladet men jag hittade den igen, lyssna och döm själva :) :

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/122227

(ca 40 s in i klippet)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag läste att kallaste temperaturen i Sverige nu är ca - 43 grader. Så... vem på buke har det kallast nu? Någon som bor där det är - 40...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
23 330
Senast: Unafraid
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: Efwa
·
Tjatter på StarFM. Är det någon som brukar lyssna på detta? Jag var sjuk förra veckan och lyssnade då på radio andra tider än jag brukar och...
Svar
0
· Visningar
326
Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 161
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp