Vad sover era hundar i?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare blondi3958
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 4 907
B

blondi3958

Jag är lite nyfiken på vad era hundar sover i.
Har letat runt på nätet och hittar typ bara någon plast "korg" och Bia bädden.

Vad har ni :confused:
:bow:

inte för att jag har nån aning om vad bia-bädden är menn.. hon har en sån där korg av tyg med höga kanter o så en liten ingång där fram :)

Min hund har en biabädd i sovrummet och så har hon en tjock fleecefilt i vardagsrummet. Under nätterna varvar hon med att sova i bia bädden och på golvet. Blir nog lite för varmt i bian.

Är bia bädden bra?
Har hört många som har hafft sådana.

Jag tycker den är super! Lätt att hålla ren och hunden tycker den är döskön. Just upphöjningen (kanten) uppskattas. De flesta hundar gillar att sova med huvudet lite högre upp.

på natten: bia bädd, soffa och matta under rumsbord :D
dagarna: där rumpan hamnar (ofta mitt i köket :love: )

Så här gick det till:

En historia om dobermannpinschern Bia von Fürstenfeldt
Bia von Fürstenfeldt var den dobermannpinscher som gav namn till Bia Bädden. Bengt Asklöf som i slutet av 60-talade arbetade i möbelbranschen skaffade sig hunden Bia. Hon trivdes inte särskilt bra i den stålrörskonstruerade sängen som var det enda alternativ till hundbäddar som fanns på den tiden. Bengt såg att hunden ville ligga högt med huvudet och att stålrören skar in i halsen. Därför konstruerade han en helt ny mjuk modell.

Ryktet spred sig snabbt om Bia von Fürstenfeldts sköna nattsömn och efterfrågan växte. Bengt Asklöf startade industriell tillverkning av Bia Bädden 1969 och än idag ägs företaget av familjen och man kan inte finna någon bädd på marknaden som har så mycket stoppning i sig som Bia Bädden. Bia Bädden är stadd i ständig utveckling och förbättring där man tar hänsyn till nya forskningsrön kring hundars behov, nya miljövänliga material och kundernas önskemål. Idag har Bia Bädden återförsäljare i åtta av Europas länder

För tillfället så är det ett gammalt täcke och några hundfällar som är inlagda i en stor bur (ca 90*120) som står inne. De varvar lite under natten vem som sover där inne. Den som inte får plats sover på golvet eller på någon fäll. På morgonen så hoppar Lillan upp i min säng och sover en timma eller två tillsammans med mig.

Annars så brukar de har en stor hundbädd som för närvarande är under tvättning. Bädd den är 120*66 cm

(Oj just nu så trängs båda hundarna i buren, det var den äldre som gick dit och la sig och hon brukar ALDRIG vilja sova ihop med ngn annan *hå hå ja ja*)

Ibland så har de en saccosäck också som det kan sova i :bump:

Hon har en fäll i vardagsrummet men den används mest på sommaren när solen ligger på där, då får hon trängas me katten. :D
Oftas ligger hon i soffan eller någons säng, helst under täcket. :)

Våra 'små' sötnosar sover mesta dels på golvet.
Fast Zorro (den svarta) han sover inne hos mamma & pappa. . på en matta som han "bäddar" själv med, eller så smyger han upp i fotändan.
Schäfern är ju mej trogen, hon sover bäst på golvet nedanför min säng. .helst utan nånting. Vissa nätter känner man hur hon "smyger" (det känns typ i hela sängen,hon e rätt stor) å rullar ihop sig på mina fötter :love:
Fast när det blir för varmt går båda två till soffan . . :cool:

Har tre filtar som dom bäddar med i hallen.. dom är Joker väldigt förtjust i.

En filt i vardagsrummet, den är Hugos favorit!

Annars är det soffan som gäller, och finns det dessutom någon kudde där så är Hugos lycka gjord :love: :love:

Schäfern ligger alltid på golvet vid sängen, hon föredrar att inte ligga på något alls.

Cockern vill gärna ligga väldigt mjukt. Ju mjukare dessto bättre. Ofta smyger han upp i sängen när alla har somnat eller så bäddar han med mattorna. Soffan är en annan favorit.

Min bortskämda (redan) dvärgpudelvalp sover givetvis i min säng. Världens goaste sängkompis :love:

//Girlie

Har haft designad hundfilt, bia-bädd, sån där äcklig acrylluddmatta, men han har alltid sovit på golvet här och var på hela övervåningen, mest vid fotänden av vår säng. Aldrig i några av mej konstruerade sovplatser i alla fall, men gärna alldeles brevid :smirk:.

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 076
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
570
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 495
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka