Bukefalos 28 år!

Vad sover era hundar i?

Min hund sover helst i sängarna, såklart! :love:
Sen på golvet ibland också.
Jag köper inte bäddar till mina djur, jag har lärt mig att de ändå aldrig sover i dem iaf! :devil: :D
 
Pricken sover allra helst i sin rottingkorg. I den ligger det en handduk i botten och en hundfilt ovanpå. Den har han älskat sedan första dagen han fick den, men nu kan vi inte ha den framme för valpen... Därför har han fått en madrass som är 80*100 cm. På den ligger det två kuddar och en filt som han kan bädda med. Tyvärr tycker han inte riktigt om den utan sover mest i vår säng nu för tiden...
Lille skrutt tycker inte alls om den valpkorg i plast som han har, utan han sover helre på golvet, gärna i något hörn där det drar från fönstret. Ofta försöker Pricken trycka ner sig i hans lilla korg, men där får han ligga så ihop rullad att han inte kan ligga där några längre stunder.
/Digge
 
En bit gammal madrass ligger hon på.
(Vi hittade inget annat att göra med en gammal skummgummimadrass som det var ett stoooooooort urgrävt hål i mitten...)
Har funderat på en Bia-bädd, men det har inte blivit av. Så länge madrassbitarna funkar så...
 
Biabäddar är ganska dyra. Vår vovve började kolla litet på en minimal skumgummiplipp som stack ut och vips efter en förmiddag ensam hemma såg hela biabädden ut som tja :confused: :( smulor med ett drösigt plastblaj. Hunden var så underbart lycklig mitt i allt! Näe ingen biabädd igen för oss.
 
mina hundar har vars en rottingkorg som de vägrar sova i. istället sover dom i sängen eller i sofforna. schäfern ligger ibland på golvet bredvid min sida av sängen.
 
Nu blev det en bia bädd, fast han skall få en en kartong först efter som det kliar i deras tänder :smirk:
Tur att uppfödaren varnade oss, annars hade nog våran också gått sönder ganska fort :(
 
Min hund har en mjuk korg i något pälsigt material, men den vill han inte veta av.
Har försökt ge honom filtar av olika slag men ingen duger, han vill helst ligga på golvet och gärna precis vid balkongdörren, det drar litegranna om den pga. att kattj-vlarna har pillar bort listen( :crazy: :mad:).

Ibland försöker han sig på att lägga sig i fotänden av sängen när han tror att man har somnat, men si det går inte. Han är alldeles för klumpig för att inte märkas när han försöker kravla sig upp :D
 
Min lilla blandrasvalp har ett gammalt täcke att sova på, har köpt en hundfilt men det gamla täcket är mer uppskattat. :D
Favoritplatsen är ändå i hallen, så nära min skitiga stallskor som det bara går :d
 
Dotterns hund sover i hennes säng och har så gjort så länge jag kan minnas... Vår andra hund kom ju hem hit lite akut, så då vart det en kartong med en filt i, där ligger hon ofta när hon är själv hemma, men på nätterna har hon placerat sig i sonens säng.
 
Hunden fick sin bia när han var bäbis och den är hel till 100% :D
Du får hoppas på en "sån hund" (fast ja..det tog han ju ut på alla skor istället :angel: )
 
vi skall gömma våra skor :angel:
Jag vill ha mina skor kvar.
Det blir att skaffa en kartong för våran del i början :D
Vi vill att Bia bädden skall hålla ett bra tag :)
 
mina sover var de vill, soffan, sängarna osv. Självklart har de också varsinn korg i rotting med fäll i.

//Emma
 
Sover på en filt... Men brukar gå iväg sen och sova bakom gardinen (har långa gardiner) i hallen! Fråga mig inte varför han ligger där?!
 
mina sover var dom vill, oftast i sängen eller i på plädare nedanför sängen. har även biabäddar men dom e inte så jättepopulära.
 
Min hund sover oftast enbart på golvet, bredvid min säng. Men hon har ett täcke också som hon får sova på, men det är sällan hon ligger där.
 
Vad skönt att läsa att fler schäferägare låter sina hundar ligga direkt på golvet. Jag hade Biabädd till min schäfer när han var yngre, men han ratade den. Han gillar inte värme och sover bara där det är kallt. Har enkla filtar på golvet som han ibland använder, men han verkar föredra golvet. Vissa andra hundägare har gett kommentarer om att jag inte har någon säng till honom, och då känner man sig som en dålig hundägare.

Hans bästa säng är faktiskt snö. Det är gött det...
 
Hej!
Min vovve(långhårig schäferhanne) sover i sin Kumfi-bädd. Gillar den bättre än Bia, som iofs är praktiskt o lätt att göra ren, men jag tycker att den ser så "tandläkarstols-aktig" ut.

Eftersom jag jobbar deltid i en djuraffär som säljer både Bia o Kumfi, så jämförde jag ganska mycket! Kom fram till att Kumfi var den som var skönast!
Fast han sover i min säng oxå...
 
Sover i?

Tjaa, min första hund hade sin egna bädd typ sacco-säck för hund. Sen värmde han min rygg i bland, dvs han sov i sängen.

De andra (och senare även han) har alltid sovit på golvet. De har haft hans gamla bädd och en typ av hund-fäll, men annars bara trasmattor. Fungerar utmärkt och de verkar så nöjda så.
 

Liknande trådar

Hundhälsa I förrgår tog jag bort vår 11-åriga hund, hemmaavlivning. Vi har även en 6mån valp av samma ras, som även var med hemma vid...
Svar
7
· Visningar
875
Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
335
Senast: Milene
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
2 122
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp