Sv: Vad står på din inköpslista?
Vad vill du köpa just nu?
Finns dels saker jag vill köpa för "min egen" skull, och sen saker jag känner att jag borde köpa/vill köpa för hästarnas skull
Det mesta är sånt som inte kommer bli köpt, har inte så mycket pengar över mer än till sånt som verkligen behövs.
Till hästen:
*Ny sadel (Startrekk Española Deluxe) vore inte helt fel. Funkar egentligen bra med den jag har nu men det är lätt att få knasig sits i den
*Skulle vilja ha ett snyggt showträns, spanskt eller portugisiskt, tror att kusen skulle vara fin i det!

Har inte hittat något särskilt än utan letar lite smått även om jag inte *borde* lägga pengar på sånt
*Ett BOT regn eller fleecetäcke om budgeten någonsin tillåter.
*Ylletäcke. Eller allra helst ett Dralontäcke. Hade det till förra kusen och ångrar att jag sålde det när hästen såldes, skitmysigt täcke.
*En reservgrimma. Har slut på dom efter att 3st redan förverkats på ett par månader.
*Dressyrgjord. Kommer förmodligen köpa B**jes lädergjord för 249:-. Har redan 2st som jag är nöjd med men skulle behöva en storlek större.
*En till pad att växla mellan. Har en Bartl fårskinnspad med fickor för inlägg, blir något liknande nästa gång men kanske skaffar jag en renskinnsfäll under istället för att ha fårskinnspad.
Till mig själv;
*Ett par akademiska sporrar (som man inte ska behöva vinkla ben/fötter lika mycket med som med vanliga sporrar)
*Överdragsbyxor eftersom de förra paret gick sönder i dragkedjan häromveckan.
*En till stalljacka eftersom den gamla börjar bli lite sunkig och är lite väl varm att ha när man rider.
*Nya ridbyxor i jodphursmodell, helskodda, gärna lätt utsvängda vid fötterna. Kommer nog inte köpas in på ett bra tag eftersom jag hatar att prova ridbyxor

Brukar vara alldeles för långa om dom passar breddmässigt trots att jag inte direkt är tjock.
*Ny ridhjälm. Den gamla har jag haft 11 år nu och börjar dessutom bli för liten, får huvudvärk.
Övrigt:
*Eguisin för ena kusens mage. Den varianten som används i förebyggande syfte. Har funderat på det länge eftersom den skiter så extremt mycket vid minsta stress (kan bli upp till 13 gånger per pass). Borde Få dålig mage av det om inte annat.