Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?
För det första, som någon skrev här tidigare, skaffa plastad frotté till sängen, inte bara till bebbens säng utan framför allt till din egen för det är där bebben vill sova första tiden (läs första året

). Med båda mina så har vattnet gått hemma i sängen=väldigt blött. När bebisen sedan vill ha mat på natten så har i alla fall jag legat kvar i sängen och ammat och ja, en hel del mjölk och kräks kommer det i sängen.
Med till BB ska du ha riktigt mjuk och tillräckligt stor och töjbar amningsBH, gärna sömlös. Samt amningskupor. När mjölken rinner till får man nämligen på nolltid playboytuttar och mjölken fullkomligt forsar fram under några dagar tills tillgång och efterfrågan har hunnit ställa in sig så att säga.
Morgonrock, mjukisbyxor och tofflor är ett måste.
På vårt BB fanns allt att låna, handdukar, bebiskläder, sjukhuskläder, sjukhusnättrosor, jättebindor, blöjor. Så på BB använde jag det, bara mjukisbyxor tofflor och morgonrock som var mina egna.
Sedan så klart några vettiga kläder till dig och bebisen att åka hem i. Och gör inte som jag, jag packade ner favoritjeansen och en snygg stickad tröja och tänkte att det blir ju roligt att kunna använda sina vanliga kläder när man åker hem. Ja eller hur....Jag hade liksom fått för mig att magen bara drog ihop sig igen minuten efter att bebisen kommit ut. Icke så. Det blev till att åka hem i mjukisbyxor. Och snygg stickad tröja var ju inte att tänka på med mjölkkräks och allt...
Sedan så klart bärsjal eftersom det lilla knytet vill bli buret hela tiden, och hur gulliga de än är så behöver man ju faktiskt använda händerna ibland.
Samt en bra bok eller tidning, bebisen sover mesta tiden.
Ja, det var väl det viktiga tror jag.