Bukefalos 28 år!

Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag läst rätt får outbacken dra 1700 så det räcker inte till åt dig @LadyCovergirl . Själv har jag haft kombi så länge att det känns snudd på omöjligt att välja något annat. Likaså vill jag har manuell växellåda. Är rätt sval till automat. Audi kanske skulle vara värt att se över.
 
Om jag läst rätt får outbacken dra 1700 så det räcker inte till åt dig @LadyCovergirl . Själv har jag haft kombi så länge att det känns snudd på omöjligt att välja något annat. Likaså vill jag har manuell växellåda. Är rätt sval till automat. Audi kanske skulle vara värt att se över.

Legacyn då? Forrester? (Som iofs är en SUV.)
 
Om jag läst rätt får outbacken dra 1700 så det räcker inte till åt dig @LadyCovergirl . Själv har jag haft kombi så länge att det känns snudd på omöjligt att välja något annat. Likaså vill jag har manuell växellåda. Är rätt sval till automat. Audi kanske skulle vara värt att se över.
Nackdelen med audi är ,dyra i allt och krympt bagage utrymme. Men trevliga att köra och bra komfort (har som sagt jobbat på VAG)
 
@LadyCovergirl jag tror inte det är någon större skillnad på outbacken och legacyn mer än hjulupphängningen/ mer frigång. Suven har jag dålig koll på då jag valde bort det tämligen omgående.
 
Jag är inbiten Ford körare,men har ledsnat på dåliga hjullager (standard på ford tom 08) Så jag hade bestämt mig för att byta märke, jag gick in i det med vidöppna ögon tycte jag själv,bilen skulle vara kombi,ha drag ,få dra mesta möjliga utan att bilen blev en bensintjuv,kunde även tänka mig diesel,helst ha samma,större eller marginelt mindre lastutrymme än mina fordar, hel eller halvläder och så mycket lulll lull som möjligt :D och inte rullat över ca 15000 mil. Och allt detta för max 70000 då jag inte vill ha några lån eller avbet.

Efter en del efterforskningar kom jag fram till att jag ville prova Kia,passat,skoda,opel och en suv, suvarna gick bort ganska omgående,dåligt utrymme bak och trista att köra.
Kian var för liten men kul att köra om man hittade en med den stora motorn.
Skodan hade nersänkt bagageutrymme så där föll den,merca är en gubb bil :o
Volvo fanns inte ens med på tapeten (har jobbat på Bilia)
Så kvar fanns passaten,och dom har ett högt andra handsvärde,går låååååååååångt och mycket,låter som en diesel fast det är en bensinare, och saknar en del lull lull fast jag valde både sport utrustad och stor motor.
Efter massor med sökande Sverige runt,så slutade med en passat, jag tycker den är ok,men kommer att bytas mot en ford senare i år när jag hämtat mig från denna persen, och jag har svalt förtretet att dom har en volvomotor from 08 om det inte är en 3l V6a.
Ska kanske tillägga att jag jobbat inom bilbranschen i flera år både på Bilia och VAG.
Saab fanns också med på listan men dom är ganska törstiga och flera har fortfarande kamrem,vilket också var ett big NO NO.
Jag kommer aldrig att överge min 855a TDI, okej, den har inte "rätt" motor men en motor som passar mig perfekt där man inte dribblar med "dynamisk pumpinställning" och dylika tilltag pga. att den saknar styrdator. Allt måste ställas med klocka och kunskap och jag har båda och att få ner den under halvlitern var en baggis. Stackars besiktningen letade efter katalysatorn och dom fick hålla på ett tag och fråga runt tills det gick upp för dom att denna bilen egentligen inte "finns" utan är ett enstyckeexemplar som inte ens Bilia-Skobes kan serva eller byta kam eller pumprem på då jag har enda verktygen till detta.

Jag fick erbjudande om att få en "fri" service på Skobes och elak som jag är så åkte jag in :devil: , dom såg ut som fån när dom lyfte på huven, :laugh: det fick dom igen som tack för att dom intelligensfriförklarade mig när jag ville beställa filtret i automatlådan och dom påstod med dårars envishet att det inte fanns filter i den. :banghead:
 
Klar i hallen :up: fortsätter till köket som också saknar 3 lister,fast den som peppade mig borde ha varit gentleman nog för att göra det åt mig :idea::angel: ,så hade jag sluppit stånka,stöna och utbrista i ett o annat fult ord,för att inte tala om hur tråkigt det är att mäta,såga och spika lister.
 
Nackdelen med audi är ,dyra i allt och krympt bagage utrymme. Men trevliga att köra och bra komfort (har som sagt jobbat på VAG)
Mmm det där med bagageutrymme är en viktig faktor. Försöker tänka att jag borde klara mig ändå men undrar om jag blir nöjd.
 
Jag har total brist på inspiration och är inte sugen på något, vad ska jag äta till middag?

Det mesta i proteinväg finns i frysen, enda begränsningen är att det inte ska vara något fettdrypande för jag försöker minska ner mig.
Jag ska köra yoghurt och flingor och rostad macka, eller kanske varma mackor då jag har smältost kvar efter köttfärspajen i förrgår. :idea:
 
Mmm det där med bagageutrymme är en viktig faktor. Försöker tänka att jag borde klara mig ändå men undrar om jag blir nöjd.
Är man van vid stort bagage så blir man bara förbannad ,inte nog med att dom har krympt det ,det sitter en massa hjulhus ivägen också :turd:
 
Nähä, kanske ska göra ett par knop idag, en lastbil står utan bromsok bak som måste renoveras för på tisdag kommer nya backar och då ska oket dit igen. Handbromsdelen hade sagt upp sig så först ska oket blästras rent och sen rivas så får jag se om det går att rädda annars blir det ett nytt.
 
Jag har inte kört någon så jag ska börja med det. Bara den här jäkla influensan släpper sitt grepp om mig blir det en tur till närmsta subaruhandlare. Känner mig inspirerad igen att ta itu med detta:up:

Jag har kört Subaru åtminstone några gånger, både med och utan släp. Jag har gillat bilarna men det hjälper ju inte om jag inte kan lasta båda ponnyerna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 903
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 715
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 099
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 844
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp