Nä, men på måndag vore det ju trevligtFör att det är fredagkväll och jag sitter i favoritfåtöljen och har det mysigt... inte vill väl jag bli påhoppad av en jobbmotivation DÅ heller![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, men på måndag vore det ju trevligtFör att det är fredagkväll och jag sitter i favoritfåtöljen och har det mysigt... inte vill väl jag bli påhoppad av en jobbmotivation DÅ heller![]()
Tack!Men ignorera istället då?! @RedHyuuga är inte skyldig dig ett DUGG precis som att du ju såklart inte behöver ge stöd eller peppa eller nånting. Men hur i hela friden är du funtad när du bestämmer dig för att sitta och skriva så elaka saker till en människa som uppenbart mår dåligt? Du har ett jättelätt val - låt bli att skriva nåt till henne om du känner att inga råd tas på allvar. Plättlätt. Du kan till och med ignorera henne så slipper du ens se hennes poster.
Att sitta och kalla nån för gnällspik för att den uppenbart mår dåligt är bara så jävla lågt att jag blir matt.
Men gullgroda!Jag tycker faktiskt att jag var rätt rolig när jag kom på ett namn till en av de nya råttorna på jobbet idag: Harry Potter
![]()
(gu så gosigt det kan vara ibland i djurbutik)
Då får jag väl vara en gnällfitta då, finns ju en fin ignore funktion här om du inte klarar av mig för den jag är.@RedHyuuga Jag kan lika gärna sätta sista spiken i kistan,häromdagen pep du om att det var så synd om dig för du har inga vänner och dom du hade har dragit......
Jag vet varför ,om dom får höra det vi läser dag ut o dag in så hade jag också förvunnit illa kvick.
Man klarar bara så mycket "gnäll" som @athena_arabians säger du är inte ensam om att ha levt ett skit liv,skillnaden är att vi andra gnäller LITE sen tar vi oss i kragen och gör vårat liv bättre,det går inte att tró att andra ska göra det åt oss.
Och ja jag vet att jag är ett kräk,bitch och alla andra fula ord ni kan komma på,men jag står för det!
Vi måste ju få se en bild på dig solbränd ju![]()
Jag är ett trasigt skört kristallglas om man ska prata metaforer. Tänk om man kunde få starta om livet och se om det blivit annorlunda utan all skit jag fått genomlida? Hade nog haft dubbelt så bra självkänsla och självförtroende som jag har nu.
@Squie: Jag förstår vad du säger och håller med dig delvis men samtidigt, att lufta sina svåra känslor på ett öppet forum är nog inte helt bra. Det är garanterat att man kommer att få mothugg likväl som bra råd.
Nu måste jag protestera.
Det behöver inte alls handla om fasad. Jag kan välja vilken varg jag vill mata, och inte tusan matar jag den lilla småaktiga vargen som sitter och gnäller att jag inte duger, att jag är fet, ful och värdelös och bara borde dö snarast möjligt för att spara omgivningen.
Jag väljer hellre att mata den varg du kallar fasad. Jag uppmärksammar och föder den varg som berättar att jag duger, att jag åstadkommer saker genom att gå upp på morgonen. Att även tråkiga dagar är värda att ta sig igenom, för det finns något gott i dem också. Om inte annat att det är en transportsträcka till imorgon.
Men om jag hela tiden väljer att mata, föda, prata om och sätta strålkastare på en lilla gnälliga fan - vilken tror du växer sig stor och stark?!
(referens till: https://slevewa.wordpress.com/2012/01/20/vilken-varg-matar-du/)
Ja, det verkar så, fast jag tror det även är så i verkligheten också, märker ofta om någon frågar hur man mår, så ska man svara "bra". Svarar man hur man egentligen mår, så vet de inte hur de ska bemöta det.. så då blir frågan när man få göra utlopp för sitt mående egentligen?
Att bara stänga in det blir inte bra, då byggs det på hög och det blir sämre och sämre. Skriva dagbok kanske funkar delvis, men det är ändå inte samma sätt som att få prata med någon.
Ett uppsving, hmm... om uppsving kan räknas som när jag försökte boosta mitt självförtroende lite, efter en dag på jobbet när jag hade kört en kollegas tur. Den kollegan har många års erfarenhet och är riktigt snabb och duktig. Kollegan brukar efter en dag ligga på 30-40 avslutade bokningar.
Jag som inte alls har lika mycket erfarenhet lyckades avsluta 37 bokningar, varav dom andra som hoppat och kört den här turen legat runt ca 20 avslutade bokningar. Kollegan var riktigt imponerad av mig. Har även fått höra av trafikledningen att de tycker jag är duktig och att jag är en chaufför man kan lita på.
Jag försöker överföra det självförtroendet jag har när jag kör i trafiken och på jobbet, även privat. Det går sakta men säkert åt rätt håll.
Du ser ut att ha roligt ju! Det ska man ha när man har semesterSka kanske plåta till bloggen på måndag, men tillsvidare håll till godo med bildbevis från typ dag 3-4. Är betydligt mer solbränd nu
![]()
![]()
Ser mer eller mindre galen ut på bägge bilderna inser jag nuMen vi hade rätt kul helt enkelt
![]()
Naturligtvis har vi människor en fasad, så går iaf tankarna inom socialpsykologin. Jag får dock intrycket av att ordet fasad betyder olika för dig o mig. Vi lägger olika innebörd i ordet. Jag kallar inte det du kallar fasad för fasad, utan utifrån hur jag förstår din beskrivning så handlar det om tankevurpor o hur väljer att vända tanken. Vilken väg jag väljer att tänka, den som lyfter mig...eller den som sänker mig. Sänka är dumt.