Vad tävlar ni?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare lilla_edvardsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 912
L

lilla_edvardsson

Gör vi en liten undersökning vilken gren som är populärast här! Skriv bara gren/grenen överst och sen om du vill en kort motevering om varför just den! Skriv även nivån du tävlar eller om du bara tränar!
Kan bli kul o se!:banana:

Sv: Vad tävlar ni?

Working Cowhorse - tränar bara än så länge, förhoppningsvis kommer jag tävla i det någon gång!

reining!

för att jag (och hästen) tycker att det är roligast.
tävlar youth; AQHA, SRHA och nästa år NRHA också.

Pleasure, rening och western horsemanship. När jag är ute och tävlar brukar ja anmäla mig till d flesta grenar men dessa tre har jag inriktat mig mest på. Kanske det blir en till slut...

western horsemanship, pleasure och trail- tränar det bara än så länge med min unghäst men ska ut nästa år på d-tävlingar

sen får jag en häst på foder som jag ska hämta idag och vad jag vet ska han vara väldigt välriden i reining så med honom blir det nog reining och trail

Western riding, rening, plesure, trail, w-horsemanship. Dem är det,har inte speciellicerat oss på någon speciell än, tycker inte det behövs heller, alla är lika roliga o hästarna får bra placeringar i vilken jag än ställer upp i så.. =) o det är ju kul.

Elitnivå

Trail, bra precisions- och miljö-träning

WH, bra för att träna upp känsligheten för hjälperna

WR, för att galoppombytena ska sitta

Reining, för att det är kul med lite fart

PB, för att det är kul med mycket fart

HW/CU, än så länge saknar jag jämna träningsmöjligheter för att kunna satsa för fullt.

Trail: för att hästen är så duktig i det.. :D
Western riding: samma där hon är duktig i det och lydig.. ;)

Det är bara det jag har tävlat i..

Reining - så klart:bump:

Nivå, tja har inte varit ute på ett par år, unghäst och småbarn, så det blir väl D- C-nivå i vår. AQHA, NRHA senare förhoppningsvis om nerverna på mig håller;) .

Varför, tycker det är klart roligast. Får riktig ståpäls när jag ser ett duktigt reiningekipage, speciellt BRA tempoväxlingarna får mig att rysa. Pållan är dessutom avlad mot reining-cowhorse...

Cinna

Tävlat i alla grenar utom roping, cutting och herd work men det kanske kommer det med:)

Roligast är helt klart Working Cowhorse tätt följt av Trail

Malin

hotrodder skrev:
Tävlat i alla grenar utom roping, cutting och herd work men det kanske kommer det med:)

Roligast är helt klart Working Cowhorse tätt följt av Trail

Malin

Medlem i kbwr??
Möjligen kleman?

Jag började med "tränings tävling" i höst. Tävlade då trail, western riding och pleasure.

Trailen tävlade jag därför att jag hade haft chans att träna på många av de moment som finns med. Western riding och plesuren tävlade jag för att se hur det går med kontrollen och trav/galopp i tävlings samanghang.

Har en liten pigg häst och visste inte hur hon skulle reagera på tävling. Men det gick faktiskt över förväntan. 2:a plats på trailen, 2:a western riding samt 5 på pleasure. :D

Reining, Western Riding, Western Horsemanship, Versatile Horse och Trail.

Reining är roligast, W Riding har gått bäst i år(eller förra året är det väl nu)

WRAS SM-nivå och SRHA rookie.
Blir även quartershower framöver med nya hästen. Taliban-tanterna får gå allbreedsklasser och SRHA-klasser, eventuellt nån WRAS-tävling oxå, beror på vad som krävs för att kvala till SM.

Har inte tävlat de senaste året men förut tävlade jag ofta o då i: Trail, Pleasure, wetsernridning och horsemanship. Nu är jag på väg tillbaka och skall rocka i båda ropinggrenarna...och självklart lite annat oxå. Bara allt går som planerat.

Nej inte riktigt rätt... WRSB & Torstensson ska det vara

Har inte tävlat än men planerar att komma iväg till våren i ....

.....pleasure och ev trail.........

För att min häst är bäst på det.

1 Reining
2 Versatile Horse
3 Western Riding
4 Trail

Ska prova på ko-grenar så fort hästen är redo...+ jag (är läskigt rädd för kor:eek: );)

NYBÖRJARE

jag har nyss börjat med western, men är mest intresserad av trail och pleasure.
tränar lite på mina hjälper och sits för närvarande,

jag rider min arab som jag köpte i höstas som är både utbildad i western samt tävlad lättare i olika klasser:banana:

så, vi får väl se vad som faller mig i smaken när vi kommit igång lite mer

Trail
Versatile Horse

Tävlar än så länge på D-nivå, men ska upp på C-nivå i slutet av sommaren eller nästa år, beror på hur hästen är på tävlingara.

Varför jag valde dessa är för att jag tycker om att det lungt men även klurigt på Trailen men eftersom jag också håller på en hel del med WR och Reining så tycker jag om kombinationen mellan dessa. Har tyvärr inte startat i någon Versatile Horse eftersom jag bara har tävlat min häst på en tävling, och min förra häst var det bara Trail och WH som gällde! :bump:

Liknande trådar

Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
312
Senast: Gabby_Ossi
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
579
Senast: Freazer
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Ramona
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rakt fullcheek bett
  • Vi som letar häst II