Bukefalos 28 år!

Vad tog det åt henne? Transportproblem? *gråt*

Sv: Vad tog det åt henne? Transportproblem? *gråt*

Till TS. Jag håller fortfarande på att har man känslor som behöver ut, så ut med dom. Att hålla dom inne skapar bara panik.
Se bara till att hästen inte blir orolig, det gör man lättast genom att låta känslorna komma ut när man är en bit ifrån hästen. :laugh:

På min häst är det tydligen bra att gråta nära henne, för då blir hon lugn och villa puffa med mulen i ansiktet som för att fråga "hur är det fatt", och så blir hon jättelugn :love:
 
Sv: Vad tog det åt henne? Transportproblem? *gråt*

Vet precis hur det är. har också en häst som börjat gjort så där.
Lika otäckt varje gång man ska prova last och stänga igen.:(

Min stampar bara inte i svängaran utan hon gör det så fort man stannar och hela transporten gungar och hoppar.

Hoppas det är ok om jag ställer en liten fråga till alla här?

Hur gör ni med frambommarna och ev stolpen som står frami när ni tar ur mellanväggen?
jag har liksom en stolpe som fram bommarna är fästa i och som inte kan tas bort.

Frambom och stolpe ska naturligtvis sitta kvar även om man tar bort mellanväggen (och sätter en helbom därbak istället för två korta). Utan frambommar och stolpe riskerar du att hästen går genom framväggen eller knäcker nacken vid krock.

Kolla också så att stötdämparna är jämna, har en rostat fast och den andra "gungar" så reagerar hästen med att bli orolig när du svänger åt ett visst håll.
Det hände mig engång när jag lämnat in transporten för att byta stötdämparna och firman bara bytte på en sida.....
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 637
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
4 943
Senast: Happimess
·
Hästhantering Var på lokal hoppning idag. Och blev både förvånad och förfärad över det här med hästar i transporten utan tillsyn. Om en häst är stökig...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
8 003
Senast: Beeboppe
·
Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 540
Senast: BobberiBoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp