Vad tror ni är bäst?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare lie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 840
L

lie

Ska starta på torsdag i ett montelopp och eftersom jag inte väger så mkt så får jag ha 10 kg i min viktvojlok:crazy: Har montesadel nu men har tänkt om det kanske blir bättre att ha min vanliga sadel som nog väger runt 10 kg. Vad tror ni, blir det nån skillnad?

Sv: Vad tror ni är bäst?

lie skrev:
Ska starta på torsdag i ett montelopp och eftersom jag inte väger så mkt så får jag ha 10 kg i min viktvojlok:crazy: Har montesadel nu men har tänkt om det kanske blir bättre att ha min vanliga sadel som nog väger runt 10 kg. Vad tror ni, blir det nån skillnad?

Jag skulle inte ens ha funderat... Sjäääälvklart montésadel ;)

Varför det???
Jag skulle inte heller funderat, jag skulle ta den vanliga, förutsett att den ligger bra och hästen brukar gå med den!

Fast så har jag ju aldrig haft det problemet heller;)

Har du en viktväst så hade jag valt den! Levande vikt är bättre än "död" vikt och 10 kg är mycket som död vikt..!

Fnobby skrev:
Varför det???
Jag skulle inte heller funderat, jag skulle ta den vanliga, förutsett att den ligger bra och hästen brukar gå med den!

Fast så har jag ju aldrig haft det problemet heller;)

Om du ska ut o springa tar du på dig löpar-skorna inga Timberland vandrar-kängor... ;) Är samma sak i det här fallet... Montésadeln är till för monté...

Jag är förvirrad:P Men jag står ju upp bättre i montesadeln.. Men är det nån som provat att lägga vikt i ridstövlarna? kanske blir tungt för benen lr?

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 209
Senast: Lingon
·
Hundträning Eftersom jag går med kryckor och helst inte ska belasta foten alls, har den fixerad i en ortos som jag ska bära dygnet runt och tyvärr... 2
Svar
22
· Visningar
2 254
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
457
Senast: WildHorse
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om skilsmässa
  • Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025

Hund, Katt, Andra Djur