Vad tror ni ni?* lite långt*

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 745
F

Fladde

Ja nu kommer en ny Fladde tråd..

Jag undrar om ni tror det är möjligt att få en häst med dom problemen som min Missy har är svår att dömma ut?

Jag skriver kort om bakrunden:

Jag köpte Missy aug 04 efter 3 veckor vid en Dressyrträning var hästen halt.
Hon fick villa ca 4-6dagar då det inte blev bättre kontakade vi "vet" som kom ut och trodde att det kunde vara en sträkning så Missy fick äta Finadyn i 10dagar.
Blev inte bra då häller så "vet" gav oss en remiss till Djursjukhuset där dom började att bedöva olika leder för att utesluta dom.
Dom rönkade även rygg och ben.
Inget konstigt hittades mer än att hon neg med VB och var rak och platt över korsett och fick dignosen Ryggskott(låsning)
Vi fick komma tillbaka för att träffa "fys" som behandlade ryggen och han berätta för oss hur vi skulle träna igång hästen. Vi åktein på återbesök 4-5 veckor efter då vi träffade "vet" och "fys" igen.
Ryggen var helt felfri men hältan kvar.
Vid bedövning i knäleden HB gick Missy rent och "vet" behandlade knäet med Tuppkam och cortison.
Återbesöket 2-4 veckor efter var hältan i HB borta.
Hon var fortfarande väldigt svag och jag rekomunderades att köpa Viktmacetter att träna upp styrkan med.
Nui var vi inne i December månad och allt gick bra tills mitten av Januari då jag började trava.
Missy började stegra och vara jätte jobbig vid all handering.
Vi åkte in till Djursjukhuset igen.
Hon var öm i rygg och dom tog fler rönkenbilder på ryggen men allt såg OK ut.
På böjprov var hon lite halt på HB och "vet" behandlade knäleden och sprutade cortison i ryggen.
Vi skulle få komma tillbaka och träffa "fys" igen. Besöket blev några veckor försenat pga snöstorm .m..
När vi väl kom upp så var "min vet" sjuk och vi fick en annan som hävdade att hästen var ohalt.
"Fys" såg inga fel med ryggen och hon gjorde inget vid ridningen.
Vi åkte hem med en Friskförklarad häst hon hade blivit mycket snällare och stegrade inte längre.
Men efter ca 5 dagars skritt blev hon jätte halt och vi fick en "akut" tid till Djursjukhuset där "vet" konstaterade Kotledsinflamation HB och Muskelömhet, gluteus.
Hon sprutades i kotan och på "rumpan".
Återbesöket 2 veckor efter var muskelömheten borta men hältan kvar.
Hon sprutades i kota och knäled.
Nästa Återbesök 2 veckor senare.
Hältan hade nästan blivit sämre och "vet" ville inte behandla igen då hon är så besvärlig att spruta.
Utan hon sprutade mitt på ryggen med cortison och vi fick en ny tid nu den 17 Maj till "vet" och "fys" då Ryggskottet är tillbaka.

Då jag känner att det inte allt bara går runt i en ont cirel som "vet" sa.
Så undrar jag vad ni tror om framtiden för en sådan häst som haft dessa problemen.
Kommer hon någon gång hålla för 140 hoppning igen?

Madde - Som inte vill ha några påhopp om att byta klinik m.m.. :angel:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad tror ni ni?* lite långt*

Kan inte svara på själva frågan utan endast:

Jag tror inte att hon kommer hålla för 140 hoppningar i framtiden med dom problemen hon hafft. Tyvärr :(

Sv: Vad tror ni ni?* lite långt*

Lonely skrev:
Kan inte svara på själva frågan utan endast:

Jag tror inte att hon kommer hålla för 140 hoppningar i framtiden med dom problemen hon hafft. Tyvärr :(

Och då kommer hon inte ha någon framtid i min ägo tyvärr:( :cry:

Vilet är jätte synd då det är en kanon häst med kapacitet.
Men vad gör det dom måste hålla.

Liknande trådar

Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 370
Senast: Claraclara
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 705
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 190
Senast: Mint
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka