Vad tror ni om detta?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gemini
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 737
G

Gemini

Ska försöka fixa ihop en "barbackapad". Inte så himla seriöst men iaf :):smirk:
Jag hade tänkt mig detta:
Underst, stor vojlock normaltjock
Ovanpå det: Örngott med ihopvikt filt och en handduk inuti.:D

Sen så har jag två täckesgjordar. En som är "uppbyggd" över manken och en som bara är ett resårband. Får se vilken som är bäst imorgon.:D

Funderar på att sy en riktig senare, men tänkte prova det här först. :bump:

Så, vad tycker ni? Kan det funka eller är det helt idiotiskt?:confused: Kommer det att glida bakåt?
Vad har ni för paddar? Gärna bilder! :bump:

Sv: Vad tror ni om detta?

Ta en gammal sovsäck som är av bomullstyg eller något gammalt täcke eller liknande, klipp till önskad storlek, och vik. Använd en ridgjord eller liknande - tadaaa - en barbackapad.
Gjorde själv så, fast jag använde en voltigegjord.

Jag sydde mig en barbackapad som jag rider i nu tills jag får tag i ny sadel, den är inte snygg, men man sitter stadigt och vansinnigt bekvämt!!

blandat003.jpg

Den är byggd på ett schabrak i botten med madrassremsor som fram och bakvalv. Dessa är fastsydda med bävernylon för att sitta stadigt. Över ryggen har jag i schabraket sytt fast en bit nylonband tvärs över ryggen. Har sytt med sån tråd man syr i läder med för att får det tuillräckligt hållbart. I detta nylonband har jag som sadelgjordsstroppar satt stigläder, spännet avskuret och sedan edlade på mitten, fastsytt med tråd för lädersömnad. Sedan är hela eländet klädd i en fleecefilt från IKEA. Kostnaden för det hela blev (man tager vad man haver o köper det som behövs) ca 200 kr, varav 125 kr för stiglädrena. Det blir inget tryck på ryggen när jag drar gjorden eftersom nylonbandet inte kan trycka mer än vad schabraket medger. Har man en benig häst kan man ju padda den lite undertill med ytterligare madrass eller sy fickor undertill på schabraket att stoppa in vikta handdukar el liknande...

en bild till...
Mulle%20Rygg%20o%20Sadlar

Okej! tack för svaren
Får tänka vidare:angel: :idea:

Liknande trådar

Western Jag är inget proffs på westernsadlar och skulle vilja få lite tips över vad jag ska tänka på när jag provar ut sadlar till min ponny...
Svar
3
· Visningar
1 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka