Vad tror ni på? (Utbruten från Vad gör vi CLXXVII)

Jag tycker att det var en snäv syn på ateister.😂

Tyvärr är det en känsla jag ofta får, i diskussioner med många (inte alla) ateister, att många (inte alla) utrycker ett snudd på förakt för icke-ateister.

Men mycket ryms ju inom att "ha en tro". Bara för att man värdesätter mer aspekter än materia och (hittills känd) vetenskap är man ju inte dum i huvudet eller vilseledd.

Jag tror att jag har en själ, jag tror att den delen fortsätter efter att jag dör, jag tror inte att det som jag uppfattar som mitt medvetande följer med. Jag tror inte att det finns någon domstol, eller belöning, på slutet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 167
Kropp & Själ Fånig rubrik, men söker en telefonhållare att spänna fast runt överarmen, ska användas till löpning. Telefonen är en iPhone 14, tror...
Svar
12
· Visningar
393
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Hur gör man, kontaktar jag själv försäkringskassan eller gör min arbetsgivare det och hur fungerar det med karensdag om jag sjukanmäler...
Svar
2
· Visningar
300
Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
490
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna