Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en paus och letar staket till huset.

Kommer ha ett lite snyggare på framsidan mot vägen sen tänker jag bara sätta lite stolp med nät runt resten då vi har häck, men med ny valp i höst vill jag verkligen ha staketet NU!

Ska bara hitta något billigt. Tänkte faktiskt typ trästaket som på ridbana med lite nät nertill

Någon som vet vart man köper impregnerat virke bäst för att passa staket?
Jem&fix eller byggmax ,den först nämnda är billigast

Har fått svar från honom nu där han skriver att "Jag har själv den andra rollen, och det är ofta man läser uppsatser med andra ögon om man ser det färdiga resultatet utan läsa in en hel del mellan raderna som kanske bara har diskuterats i t e x handledning." och att det är därför universitetet har upplägget att arbetet kollas av någon annan också, samt att jag mer ska se det som att jag ska göra lite tillägg och tydligare avgränsning (som svar på mitt i affekt skrivna "ska jag kasta och börja om?"). Men jag känner mig bara så jävla värdelös som fått komplettering.

Klart du inte är värdelös, det är mer regel än undantag att det ändras saker i varierande omfattningen efter opponeringen. Men hur ser det ut rent praktiskt, när måste det vara inne osv?

Jag har just rensat avloppet i köket. :yuck:

Nästa gång ska jag absolut ta en bild innan också så jag kommer ihåg hur det hela ska se ut när jag försöker sätta ihop det. :angel:

Positivt är i alla fall att vattnet rinner undan så jag slipper ösa vatten mellan hoarna och vänta sådär en timme på att den sista centimetern försvinner. :banana:

Jaha,nu har jag nog gått för hårt åt dikesgrävarna,dom passerade mina vägkanter utan åtgärd :eek::wtf:
Så nu går jag gå ut o ge på dom en gång till,hade räknat med att slippa klippa dom på resten av sommaren.

Sen var jag hos sjukgymnasten/kiron och förutom behandling fick jag ett gravidbälte :DO_o

Jag har just rensat avloppet i köket. :yuck:

Nästa gång ska jag absolut ta en bild innan också så jag kommer ihåg hur det hela ska se ut när jag försöker sätta ihop det. :angel:

Positivt är i alla fall att vattnet rinner undan så jag slipper ösa vatten mellan hoarna och vänta sådär en timme på att den sista centimetern försvinner. :banana:

Det enda trevliga med såna sysselsättningar är att när det är gjort slipper man det på ett tag.
Jag har sil i gummi med lock i badkaret för att slippa undan så gott det går.
Övriga avlopp vill jag inte tänka på helst :yuck:
Bästa investeringen, tips :up:

Då ska jag ner och sätta "till salu"-lapp i bilen. Hoppas någon nappar så jag blir av med den fort.

Sambon sa upp sig idag. Så snart är han arbetslös, till katastrof för ekonomin.. Nåja, han vantrivdes nåt oerhört på jobbet så det var väl rätt beslut. Är lite rädd att han ska bli bekväm av att gå hemma bara, som en semester på obestämd tid.

Jag bjöd lite spontant över en kompis på middag. Så nu har jag lagat en lasagne med hickory pulled chicken istället för köttfärs :d:d och öppnat en bättre amarone. Fick även ett ryck och städade :eek::D

Jag gillar inte vinbär egentligen. Svarta kan gå an i vissa fall, men röda är inget vidare. Möjligen som sylt. Jag har en burk frysta röda som jag borde göra något med, för naturella kommer jag inte att äta dem. Sen har jag två burkar svarta. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem heller. Jag är inte sugen att ha dem på min morgonpannkaka.

Svarta vinbar, tillsammans med lite socker, kan man med stor fordel ha i en ugnspankaka (istallet for flask) nar man har for mycket bar. Supergott!

Letar jobb åt I, inte det lättaste när alla har krav på felfri svenska :( Har iaf tipsat om några, samt några bemanningsföretag, och frågat mammas man om han vet nån som behöver extra händer. Han känner typ alla här omkring, men är på semester just nu..
Nu ska jag åka till brorsan och hämta tvätt och plocka av lite rabarber.

Klart du inte är värdelös, det är mer regel än undantag att det ändras saker i varierande omfattningen efter opponeringen. Men hur ser det ut rent praktiskt, när måste det vara inne osv?
En sak att det skulle ha ändrats saker efter opponeringen, det är det jag gjort -> skickat in för examination och då blivit "nekad" och fått 8 punkter som jag måste fixa. Har ingen deadline på när saker måste fixas utan bara att det ska göras och skicka in en ny version.

*tillägg*
Jag är bara skamsen över att jag kunnat missa så banala saker som att "arbeta vidare med en problematisering. Varför och för vem är detta ett problem? Det framgår inte" och "skillnaden mellan tidigare forskning och material. Det är ett genomgående problem i arbetet att forskningsresultat från andra redovisas blandat med hennes egna intervjuer och erfarenheter. Vilka begränsningar innebär hennes metod? Hon skriver på ett ställe att hon gjorde tre intervjuer, men bara två redovisas."
Så jag känner mig ganska dum just nu :( både för att jag missat allt detta, och mer, samt att jag trodde att jag, som handledaren sa, lagt fram ett starkt arbete..

Slödag. Gissar att panikångestattacken igår tagit ut sin rätt.
Kommit överens med sambon om att försöka på denna dos ett par veckor till. Jobbar imorgon och onsdag, sen ledig till tisdag v.27. Hoppas hitta nya krafter tills dess.

Vad man än tycker om SD:s invandrar och asylpolitik men nu är de klimatförnekare också? :cautious: :banghead: :confused:

Martin Kinnunen, riksdagsledamot för SD säger, bla:

Att göra kostsamma utsläppsminskningar i Sverige gagnar inte någon. Det har blivit en smal korridor kring vad man får tycka i den här frågan, säger Martin Kinnunen... Att göra kostsamma utsläppsminskningar i Sverige gagnar inte någon. Det kommer inte att minska utsläppen på global nivå, det kommer att skada svenska jobb och svensk tillväxt. Det finns ingen anledning till att vi ska minska utsläppen mest av alla och låta andra länder minska mindre...
Martin Kinnunen skriver i sin riksdagsmotion att han även vill att de positiva effekterna av klimatförändringar ska lyftas fram i analysen.
– Om vi nu ska måla upp ett scenario att vi får en höjd temperatur, då måste vi vara beredda på fördelar också. Ytan man odlar på ökar och mer koldioxid i atmosfären gör ju att växter växer bättre.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/x03eQ/sd-skar-ner-8-miljarder-pa-klimat-och-miljo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
820
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 075
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 193
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka