Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fött upp frallor sen 2008,utlands hundarna är en bisyssla som följer med i mitt letande efter nya bra avelsdjur och det var alltid någon annan uppfödare som bad mig kolla efter ditten o datten.
Ang hälsan så är andningen nr1,sen görs dom sedvanliga testerna av patella,hjärta och allergifria linjer i den mån man har rätt info.
Sen har jag ju Sveriges mest hälsotestade hane,mest för att jag kan och det retade gallfeber på många andra :angel:
Inser nu att jag kan ha missuppfattat när jag läste "huahua" tidigare och fick missuppfattningen att det gällde chihuahua, därav min förvåning :o:rofl:
Frallan är tyvärr lite för livlig för min smak (iallafall så ska den vara det tycker jag, när de kan andas ordentligt) men jag har tittat på den och tänkt att det måste vara omöjligt att hitta någon bra uppfödare. All respekt för dig och ditt arbete! :bow:
Om jag någon dag ändrar mig och blir sugen på en fralla så hör jag av mig :D

Inser nu att jag kan ha missuppfattat när jag läste "huahua" tidigare och fick missuppfattningen att det gällde chihuahua, därav min förvåning :o:rofl:
Frallan är tyvärr lite för livlig för min smak (iallafall så ska den vara det tycker jag, när de kan andas ordentligt) men jag har tittat på den och tänkt att det måste vara omöjligt att hitta någon bra uppfödare. All respekt för dig och ditt arbete! :bow:
Om jag någon dag ändrar mig och blir sugen på en fralla så hör jag av mig :D
Huahua var precis det du tog det som,men jag syftade på att den plågsamma valpen kunde bli biten av en huahua (ansjovisen har en)

Edit:Ångrar du dig så är du välkommen och det finns lugnare varianter utan att dom för den skull är sjuka,jag föredrar fullt ös medverslös

Tack,vad gullig du är.:heart Ja jag gör mitt bästa och har lyckats bra,men några utställnings frallor är dom inte,men dom kan springa,leka och cyklas med även när det är varmt ute.
doris.jpg

Så här ser dom ut när dom kommer från mig (helsyskon till nuvarande kull)
Den ser helt fantastisk ut! :love: Precis såna hundar har jag sett när jag googlat på frallor av annan sort (minns inte vad de kallades) men då såg jag bara utländska såna. Vilken enorm skillnad mot utställarna dock :eek: Är det skillnad på ögonen också?
Har någon av dina uppfödningar gått på en utställning? Skulle vara kul att veta vad en domare skulle göra om de fick se en så mycket friskare hund :devil:

Huahua var precis det du tog det som,men jag syftade på att den plågsamma valpen kunde bli biten av en huahua (ansjovisen har en)

Edit:Ångrar du dig så är du välkommen och det finns lugnare varianter utan att dom för den skull är sjuka,jag föredrar fullt ös medverslös
Då förstår jag! :idea:
Det är just fullt ös medvetslös jag har som bild av dem :nailbiting::rofl::D

Den ser helt fantastisk ut! :love: Precis såna hundar har jag sett när jag googlat på frallor av annan sort (minns inte vad de kallades) men då såg jag bara utländska såna. Vilken enorm skillnad mot utställarna dock :eek: Är det skillnad på ögonen också?
Har någon av dina uppfödningar gått på en utställning? Skulle vara kul att veta vad en domare skulle göra om de fick se en så mycket friskare hund :devil:
Dom åker ut med ett vg eller good med texten för MYCKET eller LÅNG nos.
Ögonen ska inte vara halvägs ut ur huvudet.
Mina avelsdjur är alla av utländsk härkomst

Min skuldra tyckte inte heller om nödbadet av katten, den gör ännu mera ont nu :cry: trodde att det var en nerv i kläm tidigare men nu vette sjutton...

God morgon.

Stressat runt som en tok bara för att jag gick upp i tid! Är häst/hundvakt och imorses bestämde sig den lilla ponnyn för att hoppa genom staketet. 2ggr!
Nu står alla inne bara för att jag var tvungen att kasta mig iväg till jobbet. Får se hur det går att släppa ut den lille banditen när jag kommer hem. Slutar redan 9 idag pga av veterinärbesök.

Men ska man våga släppa ut busfröet och gammeltant som just blivit inseminerad om de ska springa runt, toka sig och ta sig ut? Jag kommer ju inte vara på plats och hålla koll :nailbiting:

Försöker vakna till och orka äta frukost innan jag promenerar till jobbet. Blir nog en kort dag idag då mina lungor fortfarande försöker rymma ur kroppen...

Tack,vad gullig du är.:heart Ja jag gör mitt bästa och har lyckats bra,men några utställnings frallor är dom inte,men dom kan springa,leka och cyklas med även när det är varmt ute.
doris.jpg

Så här ser dom ut när dom kommer från mig (helsyskon till nuvarande kull)
Fantastiskt!
Jätttefin!! Med riktiga näsborrar och en nos!

- säger hon som blir ledsen varje gång hon träffar en "snarkare"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 002
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 170
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår