Vad tycker alla om märkerna Prestige & Glen Gordon?

Fashionistan

Trådstartare
Bra sadelgjordsmärke?

Jag ska inom snar framtid köpa min första egna sadelgjord :d och vill ha lite tips på bra sadelgjordsmärken, gärna egna erfarenheter! :laugh: Ett + om märket finns med magplatta! (Ska vara till blivande hoppehäst) :D

Senast ändrad:
Sv: Bra sadelgjordsmärke?

Prestige tycker jag är bättre än Glen Gordon, som verkligen är av skräpkvalité. Inget jag skulle slösa pengar på att köpa.
Själv älskar jag mina Luc Childeric gjordar. Extremt mjuka och följsamma, min häst som hatar att bli sadlad har blivit extremt mycket bättre att sadlas.
Sadlarna är även dom underbara, måttas som du säkert vet efter hästen. Finns mängder av modeller och färger och man kan "bygga ihop" olika delar
så att man verkligen får sadeln precis som man vill ha den.

Sv: Vad tycker alla om märkerna Prestige & Glen Gordon?

Till båda:

Jag har som sagt ingen erfarenhet utav dessa märken, mer än vad jag läst om! (Kör på Dyon)

IronWill: Oj, jag som fått ett intryck av att GG är ett bra märke! Det var tråkigt! Tycker att själva gjorden är väldigt viktig så det är noga att det blir bra, ska läsa på lite om Luc Childeric gjordarna! :)

Fiorano: Men hur är själva sadelgjordarna? :)

Har ingen erfarenhet av Presige, men Glen Gordon gillar jag skarpt. Har en sadelgjord som är kalas. Bra läder, fast (inte sladdrig) men inte hård. Bara positivt att säga om den.

Jag har en Glen Gordon och en Prestige. Gillar båda, tycker inte det är sååå stor skillnad även om det känns som det är bättre kvalité på prestigen.

Edit; På hoppsadeln har jag en Cheval, dock utan magplatta. Tycker det är en riktigt trevlig gjord!

Senast ändrad:

Tycker att GG har hyfsade grejor, men föredrar Prestige alla gånger! Tycker deras gjordar är mycket mjukare + att kvaliten är bättre.

Ja, att det är mjukt och stabilt i bra läder är ju viktigt! :)

Måste hålla med dig om att Glen Gordon är skräpkvalité. Jag har i och för sig bara erfarenhet av dressyrgjordarna men jag har två som är betydligt sämre än gjorden som är gammal och köpt från Börjes. En stallkamrat har en Glen Gordongjord som lädret sprack på efter någon månad. Några fler gjordar från Glen Gordon köpr jag inte.

Ni får gärna föreslå andra märken, hann inte ändra rubriken!

Är ute efter en riktigt bra hoppgjord! (svart)

Plattan skall ha en ring att fästa martingal i, gärna spännen i mässing!

Sv: Vad tycker alla om mrkerna Prestige & Glen Gordon?

Jag är jättenöjd med min sadelgjord från prestige. Den är mjuk, hållbar och i mkt bra läder :laugh:
Kan dock inte jämföra med Glengordon då jag inte har haft ngn sadelgjord av det märket.

Måste hålla med dig om att Glen Gordon är skräpkvalité.
Då måste jag haft tur som har en gjord i bra läderkvalitet, fast det är ju dressyrgjord då förstås. Den är 5 år nu och fortfarande lika fin. Eller tror du att du råkat träffat på ett måndagsexemplar?
För det borde väl inte vara olika kvalitéer på dressyr och hoppgjordar? Det låter ju konstigt i så fall. (men å andra sidan, konstigare saker har ju inträffat)

Senast ändrad:

Snackades det inte om att GG var "bättre förr"? Kanske är något så enkelt :)

Det skulle då i så fall vara tre måndagsexeplar av just Glen Gordons dressyrgjordar. Köpta på olika ställen men i och för sig under en tidsperiod på cirka ett halvår. Mina två har ju inte gått sönder men de är inga favoriter. Användbara men definitivt inte värda sitt pris. Jag vill ha ut mera för den summan.

Ja där sa du nått! :) Dessa märken ligger ju runt 1-2000kr + och då vill man ju att grejorna håller för lite! :)

Jag har precis köpt HrM :o ojoj säger jag bara min häst kommer inte att byta gjord på ett bra tag. Tyvärr så är det ingen riktig hoppgjord har alltså inte så stor platta på magen men den är över 1dm på mitten. Fick åka å köpa dressyrgjorden oxå, fungerar utmärkt på min häst som sadlarna gärna kryper fram på. Inte svindyrt heller och det är inget skit läder man köper.

Det skulle då i så fall vara tre måndagsexeplar av just Glen Gordons dressyrgjordar. Köpta på olika ställen men i och för sig under en tidsperiod på cirka ett halvår. Mina två har ju inte gått sönder men de är inga favoriter. Användbara men definitivt inte värda sitt pris. Jag vill ha ut mera för den summan.

Ja där ser man vad olika det kan vara. Min är min absoluta favorit och till det priset är den ett kanonköp för mig. Det var ju inte dyr (600 kr) och är bättre än mycket dyrare gjordar jag har. Tråkigt om det är så att de har sämre kvalitet nu än tidigare, men då får jag hoppas att min hänger med länge. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 886
Senast: Murray
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 004
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka