Vad tycker du om Skarpa bett

Noen bitt er ubehagelige for hesten uansett hånden. Som twisted wire bitt, sykkelkjetting bitt osv. Brukes som " vanlige" bitt i USA.
Hva som regnes som skarpe bitt er desverre subjektivt.

Jo det är sant, jag har börjat se såna där waterford kulbett lite varstans nu plötsligt. Men tack vare TR så kontrolleras betten lite mer i Sverige än i USA tror jag. Ridskolorna kör ju vanligen tränsbett rätt igenom och vi är inte så snabba med att slänga på stång exempelvis. Man kan inte tävla på vad som helst så det ger vissa riktlinjer ändå.
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 852
Senast: villhöver
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 070
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder ovan. Vad tycker ni är ok/ inte ok skäl att lämna tillbaka foderhäst? Hög ålder på hästen? Krämpor? Personkemi...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: mars
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Vad har ni för upplevelse med den? Den är ju relativt ny. Jag har den till min pojke nu och testar eftersom han...
2
Svar
26
· Visningar
2 409
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp