Vad tycker ni om de "nya" hjälmarna?

L

lillfia

Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

Ännu en hjämfråga...

Vad tycker ni om de "nya" hjälmarna?

Alltså de i kol- eller glasfiber från ex. GPA, Camp, ATH, Hööks osv.

Jag funderar på en ATH, någon som har en sådan?
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

Jag skulle inte köpa en själv :) Däremot har min dotter en ATH-hjälm som hon trivs bra med!
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

min kompis hade nån konstig "ny" hjälmsort för ca 1000:- ramla av lätt(nybörjare) å hjälmen knakade.. sprak mitt itu. bara plasten på utsidan höll ihop den.. tro den va köpt på h**ks å den va CE märkt å allt sånt.. såg ut som en cykelhjälm..
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

fast egentligen är det ju precis så en hjälm skall göra, spricka! för har du landat på huvudet en gång så skall en ny hjälm inhandlas innan man rider igen . och hjälmen, ja den sprack ju istället för skallen :)
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

men hon ramlade ju bara av i sågspånet.. inte äns med huvudet före.. hon fick int äns ett blåmärke!
själv ha ja blivit sparkad i huvudet av min ponny när hon bockade av mejj.. blev "bara" en spricka.. men sammeten ramlade av. tycker "vanliga" är snyggast och bekvämast..
om man inte rider galopp/fälttävlan fö då gäller "kruka" :cool:
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

fula, vidrigt fula!
finns ju snyggare!..ex, John Whitaker..sån ska jag bara köpa!
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

säkert jättesköna och jättebra, men verkligen jättefula!! :bump:
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

Dom är väldigt fula.
har ingen själv men känner flera som ahr såna och är väldigt nöjda med dom. Speciellt på sommaren.
Själv tycker jag att Charles Owen hjälmarna är bäst har det själv tycker dom är kanon...sitter helt perfekt och är inte tunga!!!
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

Joohn Withaker, den är mså jäklar snyugg!
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

Gammalmodig och tycker om svart sammet. Gillar inte de med bred silverrand fram - blä!
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

champion showring rules!
blå sammet ska d vara ju :d
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

casco youngster...bästa hjälm som nånsin funnits...passas in för din form på skallen vilket ger maximalt skydd...
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

Suveräna på fa sommaren med bra ventilation (harATH).Snygga är de ju kanske inte,men det var inte huvudsaken för mig.Har ridit 2 hästar dagligen i sommar och det var ett lyft med nya hjälmen.Dessutom har jag blivit mkt bättre i min nacke sedan bytet,lättare hjälm?
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

ursäkta! Hur kunde hjälmen spricka om den inte ens for i backen, var det trolleri?
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

jag tycker att den nya lila/blåa hjälmen är den fulaste jag har sett, skulle hellre ha en plastkruka på huvvet.

Dressyrmupp
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

Jag har en Ath som är superskön.Förut använde jag bara champion showring men de är klumpiga om man jämför med min nya. Jag bryr mig inte om hur hjälmen ser ut bara den fyller sin funktion.

/ sandra ;)
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

Tjo!
Jag kanske är den ända men jag tycker dom är skitsnygga, absolut GPA hjälmen när det är silver i mitten, skulle själv vilja ha en sån men tyvärr får mitt stora huvud inte plats i en sån, helt fel modell.. :cry: provat nästan alla dom hjälmarna, ath, irh etc och alla ser ut som svampar på mig och klämmer som bara den.. :crazy: så nää det får bli den gamla hederliga sammetshjälmen..!

Hejhopp! :banana:
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

hon duttade på ändan först, och tippae åt sidan.. förut hade ridskolan sånna nya "cykelhjälmar" (liknar sånna) men efter en månad så var dom tvungna och köpa den "traditoionella" sorten. troligtvis pga kvaliteen?
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

Hjälp!!!!

Nu har jag fått hem min nya ATH hjälm.

Hjälmen är jätteskön och sitter kanon, fast den är ganska "tjock". Det ser ut som den är jättestor när jag har den på mig, och min sambo bara garvar. Han tycker att den är asful!

Jag har ganska stort huvud och behöver storlek 59 på hjälmen. Fast annars är jag ganska liten...

Så medan jag sitter här och velar om jag ska lämna tillbaka hjälmen eller inte, sitter sambon och leker med sin nya digitalkamera. Så han knäppte lite bilder på mig i hjälmen.

Någon som har tid och hjälpa mig?

Adressen är: http://www.geocities.com/lillfia

Ser det sjukt ut?

Hjälp!?!
 
Re: Vad tycker ni om de \"nya\" hjälmarna?

Hjälp!!!!

Nu har jag fått hem min nya ATH hjälm.

Hjälmen är jätteskön och sitter kanon, fast den är ganska "tjock". Det ser ut som den är jättestor när jag har den på mig, och min sambo bara garvar. Han tycker att den är asful!

Jag har ganska stort huvud och behöver storlek 59 på hjälmen. Fast annars är jag ganska liten...

Så medan jag sitter här och velar om jag ska lämna tillbaka hjälmen eller inte, sitter sambon och leker med sin nya digitalkamera. Så han knäppte lite bilder på mig i hjälmen.

Någon som har tid och hjälpa mig?

Adressen är: http://www.geocities.com/lillfia

Ser det sjukt ut?

Hjälp!?!

Ser lite oproportionerligt ut i helfigursbild...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
949
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 795
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: Nepenthe
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp