Vad tycker ni om den hÄr utrustningen?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare juni_cool
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 355

Bukefalos 30 år!

J

juni_cool

har bestämt mig för att köpa ett dyrare träns än vad jag brukar.

Ska även köpa fleecetäcke och luva och ett shabrak i brunt.

CH TREVOR II TRÄNS
Aachenträns med strasstenar på pannbandet. Mjukt foder på nosgrimma och pannband. Komplett med vävribbtyglar. Sömmar ton i ton och silverfärgade spännen.

KÖPES PÅ HÖÖKS!

Vilka har det här tränset? har det hållit bra?

eller täcket SM CROWN FLEECETÄCKE
I mjukaste fleece med kryssgjordar och dubbla bogspännen. Snygg brodyr med “diamant”-applikation. Dekorativ piping. Tvätt 30°.

är det så snyggt som det ser ut att vara? håller det?

Tacksam för svar

Sv: Vad tycker ni om den hÄr utrustningen?

köp det inte ;) min kompis köpte ett sånt och sidodtycket lossnade när hon red.

man får ju som sagt vad man betalar för!

Ang täcket så håller de säkert om din häst inte trampar på det eller biter sönder det. Så jättestor kvallitetsskillnad är det inte för detta jämnfört med något lite dyrare.

Tränset är väl kanske inte det bästa lädermässigt. Men man får som sagt vad man betalar för.

skimraa
hur mycket drog och slet din kompis i stackars hästen isåfall om sidostycket helt plötsligt lossnade! Något sådant bör man se innan användning. Det är inte så mycket tynd i sidostyckena som skulle göra så att det går sönder. möjligtvis om hästen trampar på tygeln. Det som kan gå sönder är väl isåfall tyglarna om man drar för mycket...

Dyrare träns än du brukar? :p

Alla hööks träns är kassa. Verkligen inget att köpa.

Ska du satsa på ett träns i bra kvalité får du nog räkna runt 800-2000 kronor.

Satsa på något annat än Hööks! Inte Classic heller, det är precis likadana träns som Hööks har. Satsa på bättre kvalité, du får det du betalar för, dock betalar man överpris för Hööks. Jacson har funktionsduglig kvalité på sina träns, bättre än Hööks och ligger mycket billigare i pris.

Cheval, HdR, Jacson och en hel drös andra ligger i samma prisklass som Hööks, men är mycket bättre!

Jag förstår inte varför alla hackar ner på just hööks:mad:

Jag har haft ett CH Trevor träns, fast det första, det var riktigt mjukt o fint i lädret redan från början.

Ang. täcket så vet jag inget om just det, men jag brukar köpa nästan alla mina täcken där, både vinter-regn o flecce o alla har varit i bra kvalite.

Jag har ett billigt vintertäcke därifrån som jag köpte för flera vintrar sen och det är det enda som är helt och är regntätt o dessutom håller min häst varm och då har jag inte ens impregnerat det nån gång. Har därimot ett shires regntäcke som gick sönder redan första dagen för att min häst råkade gå emot staketet:crazy: (vet inte hur jag ska förklara men hon gick emot där man stänger som rev upp en reva)

Jag tänkte likadant som dig, att nu ska jag köpa ett dyrare träns o satsade på ett GG träns, usch o fy för det lädret säger jag bara...

Tycker du?
Jag provade en sån dressyrgjord när jag provade ut min förra sadel, och den var typ som papper, till och med säljaren höll med om att deras läder var kass :p

Det finns ju en ANLEDNING varför det är som det är att folk inte gillar det märket.

Fast just CH måste jag faktiskt försvara, har 2 träns därifrån som jag är jättenöjd med. Det ena har hängd med i snart 5 år och det andra i året ungefär. De är jättefina, mjuka och behagliga.

Jag har även Hubertus, Kieffer, GG och Jacson, men CH är inte alls det sämsta av dem...

"hackar ner på hööks" vet jag inte om jag skulle säga att jag gör. (jag har iof inte skrivit innan i tråden, men har uttalat mig negativt om hööks innan...)
Jag har några schabrak därifrån som är helt okej. Även några par lindor och nån grimma. Men det är det enda som varit okej därifrån...
Har köpt träns för 3-400 därifrån som inte ens varit värda hälften. Det säger kanske endel...
Fick med ett träns till min häst när jag köpte henne som kom från hööks som säljaren betalat 800 kr för, lädret delade sig, sprack och "rynkade" sig jättefort. Alla täcken har haft dålig passform, gett skav och läckt in. Det är min erfarenhet och då är det väl inte så konstigt att man vill tala om det för folk så de inte behöver bli lika missnöjda?
Hööks säljer ju "bättre" märken också som eskadron och stübben, men det är nog inte de som omnämns.
Jag älskade hööks när jag var mindre och inte hade provat något annat.

Det är liksom inget fel på att handla billigt, men man vill kanske få så mkt kvalite för pengarna som möjligt. Anser folk att tex hööks inte säljer bra grejer är det väl bra om de säger det så man kan ha med det i bakhuvudet innan man handlar?

Haha, ok.. då e det nog varierande kvalitet! Jag köpte en martingal som var otroligt mjuk och fin i kvaliteten, precis som man vill att det ska vara. Kanske var en tillfällighet bara... :D

Har väl iofs ingen annan erfarenhet av Chetak ska väl erkännas... :o

Dyrare träns än du brukar? :p

Alla hööks träns är kassa. Verkligen inget att köpa.

Ska du satsa på ett träns i bra kvalité får du nog räkna runt 800-2000 kronor.

haha brukar köpa 100 kronros träns :) är billig av mig ;) billigaste jag köpt kostade 149 kronor och det köptes på hööks och det håller än:)

"hackar ner på hööks" vet jag inte om jag skulle säga att jag gör. (jag har iof inte skrivit innan i tråden, men har uttalat mig negativt om hööks innan...)
Jag har några schabrak därifrån som är helt okej. Även några par lindor och nån grimma. Men det är det enda som varit okej därifrån...
Har köpt träns för 3-400 därifrån som inte ens varit värda hälften. Det säger kanske endel...
Fick med ett träns till min häst när jag köpte henne som kom från hööks som säljaren betalat 800 kr för, lädret delade sig, sprack och "rynkade" sig jättefort. Alla täcken har haft dålig passform, gett skav och läckt in. Det är min erfarenhet och då är det väl inte så konstigt att man vill tala om det för folk så de inte behöver bli lika missnöjda?
Hööks säljer ju "bättre" märken också som eskadron och stübben, men det är nog inte de som omnämns.
Jag älskade hööks när jag var mindre och inte hade provat något annat.

Det är liksom inget fel på att handla billigt, men man vill kanske få så mkt kvalite för pengarna som möjligt. Anser folk att tex hööks inte säljer bra grejer är det väl bra om de säger det så man kan ha med det i bakhuvudet innan man handlar?

okejokej;) fast jag handalr bar apå hööks men önskade det fanns andra ställen ibland^^Allt förutom grästygeln jag köpte har hållit.GRÄSTYGELN gick sönder direkt

*KL*

Köpt en del träns på Hööks, oftast har de varit kass kvalitet. Å andra sidan för 150 - 200 kr förväntar jag mig inte superkvalitet. Dock kan jag köpa Jacsonträns och liknande hos lokala ridsportnasaren för ca 300 kr, som har bättre läderkvalitet. Men som sagt, händer jag köper träns från hööks.

Dock så TVÅ gyllene undantag. Ett kandarträns med smala remmar och dubbla lädertyglar, 299 kr för 7 år sen. Nu är tränset sålt, men lädret höll sig tiptop i alla år trots vanvård, och det såg betydligt dyrare ut. Och nu nyss (strax innan rean..morr) köpte jag ett CH Excelsior som är riktigt, riktigt fint i lädret, mjukt och trevligt från början. Hållt utmärkt. 299 kr där med (nu 149 på rea).

Fick med ett annat CH träns med fblherrn, mycket mycket mjukt och fint i lädret, jag blev högaligen förvånad när jag såg Claridge House-präglingen, och det har ett antal år på nacken det med. Så man kan hitta helt okej träns där - också. Man kan hitta skit med. Jag köpte ett för 169 kr, med strasspannband, för 1½ år sen. Första användningen delade sig lädret där sidostyckena fäster i bettet.. Bytte det, men nästa blev likadant men efter nån vecka.

Täcken köper jag nästan aldrig där, kass passform på mina hästar. Med undantag för Horse Powertäckena som faktiskt sitter riktigt bra (har ett inne, haft ett ute). MEN, till det priset som de ändå ligger på kan jag få betydligt bättre täcken, t ex Horse Saver som är bättre och sitter ännu bättre.

Och nu nyss (strax innan rean..morr) köpte jag ett CH Excelsior som är riktigt, riktigt fint i lädret, mjukt och trevligt från början. Hållt utmärkt. 299 kr där med (nu 149 på rea).

det köpte jag här om dagen o är jätte nöjd. Tycker lädret är riktigt bra nu redan från början. Ska bli intressant att se hur de ser ut efter lite mer användning

dessutom tycker jag designen e snygg och så var det billigt då jag råkade pricka in rean!! :bump:

Fast just CH måste jag faktiskt försvara, har 2 träns därifrån som jag är jättenöjd med. Det ena har hängd med i snart 5 år och det andra i året ungefär. De är jättefina, mjuka och behagliga.

Jag har även Hubertus, Kieffer, GG och Jacson, men CH är inte alls det sämsta av dem...

Har med ett CH som jag är supernöjd med!! Utom att nosgrimman var i ardennerstorlek ungefär...:( Så det fick jag köpa till en. Men lädret är kanon på mitt exemplar!! Mycket mjukare och följsammare än mitt Jacson!!

Sen vill jag gärna ha dyrare träns, men min häst har så knasiga mått så det är inte en chans att alla remmar passar på alla ledder...:angel: Så jag kör på lite billigare och varierar oftare!!

Har köpt, och fått, både billiga och i mellanklass hos H***s.
Men tyvärr stämmer inte alltid priset med kvaliten...

Deras billigaste för 169:- med lite strass på pannbandet köpte jag enbart för att ha som rackelträns vid regn och ruskväder... Men inte hjälper det... Det bara VÄGRAR bli fult eller gå sönder... Ett toppenköp för mej, men jag vet som sagt andra som blivit blåsta på samma sortst träns...

Samma sak med det "hjärt"tränset med mässingsspännen som jag fick av min far i present... Det är helt underbart mjukt i riktigt kvalitetsläder... Medryttaren köpte ett nu på rean i brunt med stålspännen... Ett riktigt skitträns i usel läderkvalite :mad:

Har ett Gold Medal i brunt med vit fodring som också är i superbra läderkvalite...

Jacsontränsen däremot reklamerade jag flera gånger utan att bli nöjd med läderkvaliten.

Köpte ett GG när dom kom, och det är i mycket bättre läderkvalite än vad dom är nuförtiden...

Numera känner jag igenom alla tränsen i den prisklass jag väljer mellan... och gör även en dykning i realådan innan jag bestämmer mej för om jag överhuvudtaget ska köpa något nytt...
Oavsett VAR jag handlar...

chetak tycker jag är ett bra "billighetsmärke" har ett jättefint träns jag köpte för nån femhundring förra året. Annars är frank bainestränsen heeeelt underbara!!!! de är ju i en hel klass för sig, går inte jämföra med andra :love: men det får man ju betala för då.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka