Vad tycker ni om följande saker?

Russis

Trådstartare
Vill ha åsikter på dessa saker, hur de är (kvalité, passform, storlekarna, prisvärda, utseendemässigt....). Har funderat på att köpa dom nämligen.

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/7002.jpg
Fleecetäcke Elegant
svett ,stall - och transporttäcke tillverkat i 320 gr fleece. Absorberar svetten och därmed hålls hästen torr och varm. Dubbla snabb- bogspännen och svansrem. Tvätt : 40 grader. Marinblått med brett kantband i grön fleece och gul passpoal. Stl: 85-165 cm. Pris: 129 kr.

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/7106.jpg
Benlindor
Benlindor i helstretch som knäppes med kardborrband. 50 % rayon, 30 % nylon, 20 % gummi. Svart, grön, vit och blå. Bredd: 10 cm, längd: 1,8 m. 4-pack. Pris: 88 kr.

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/1101.jpg
Champion Full Seat.
Stretchig ridbyxa med helskoning i Clarino. Hällor för bälte och kardborrknäppning vid ankel.
Ficka med dragkedja. 96% polyester och 4% spandex. Tvätt : 40 grader.
Marinblå,stålblå,vinröd. Stl: 130-170 cl , 34-46. Pris: 249 kr. Vinröda, kommer mest att ha som "slit-och-släng", men vill för den sakens skull inte att de är alltför dåliga heller.

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/prod250/1115.jpg
Domino Manchester
Ridbyxa i finspårig 4 vägs stretchig manchester .sadelskuren sits och knäskodd med clarino. Framficka med dragkedja, hällor för bälte och kardborreknäppning vid ankeln .95/ bomull 5% lycra.
Tvätt 40
Svart, olivgrön
Stl. 34-46 Pris: 338 kr. Olivgröna. Samma som ovan.

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/2005.jpg
Träns
med pullanosgrimma och vävribbtyglar. Tillverkat i smidigt läder.
Svart, brun. Ps, Cs, Fs. Pris: 129 kr. Svart. Kommer att ha som reservträns + för att matcha svart sadel.

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/prod250/7009.jpg
Minitäcke RH Regn
ett regn- och utegångstäcke i 600 D diamond ripstop polyester som är rivstarkt, vattentätt samt har andas funktion.
Bomullsfoder. Kryssgjordar, benremmar och dubbla bogspännen ( 105 cm ), enkla ( 85,95 cm ). Andas egenskap : 3000 mvt. Vattenpelare : 3000 mm. Lila med mörklila / ljuslila detaljer. Stl: 85-105 cm. Pris: 199 kr.

Nå, har ni några sunpunkter på dessa grejer?
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Det enda jag har av dess grejjor är tränset och det gillar jag jättemkt. :love: Mjukt och smidigt läder & bra kvalité trots att det är såpass billigt.
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Tränset har jättebra läder och kvalitet för det priset :) Dock stort i storleken!
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Köpte tränset för något år sedan och det verkade vara av bra kvalitet för att vara så billigt. Dock var det för litet så jag sålde det vidare.
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Lonely skrev:
Tränset har jättebra läder och kvalitet för det priset :) Dock stort i storleken!
Stort i storleken? :eek: :crazy:
Jag köpte det åt pållen för något år sedan och käkremmarna nådde inte runt pållens huvud trots rätt strolek (full) :crazy: :(
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Lindorna är helt ok, men pga av den starka stretchen får man var jätteförsiktig så man inte lindar för hårt. Dominos ridbyxor passade inte när jag testade dem förra året, jag tyckte de var smala i midjan och långa i benen.
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Har ett par dominobyxor och de är inte långa i benen, snarare tvärtom. Det beror väl på hur vi är byggda förstås. Olika bud precis som tränset.
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

har inget av grejerna men vet en som har fleecetäcket och det verkar helt okej.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Har Domino ridbyxorna och tycker dom är jätte sköna
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Russis skrev:
Vill ha åsikter på dessa saker, hur de är (kvalité, passform, storlekarna, prisvärda, utseendemässigt....). Har funderat på att köpa dom nämligen.

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/2005.jpg
Träns
med pullanosgrimma och vävribbtyglar. Tillverkat i smidigt läder.
Svart, brun. Ps, Cs, Fs. Pris: 129 kr. Svart. Kommer att ha som reservträns + för att matcha svart sadel.

Nå, har ni några sunpunkter på dessa grejer?
Nos grimman sitter för långt ner, sitter inte bra eller som det är tänkt. så du borde nog hitta ett bättre.
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

hmm...tyckte inte lindorna va särskilt bra. Sitter inte på lika bra som andra jag har..
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Tack till er allihop för era åsikter på dessa saker! :bow:

Fast frågan är nu vilken storlek på tränset jag ska köpa... :D

Önskar gärna mer tips på framförallt ridbyxorna, då jag inte riktigt bestämt om jag ska köpa båda eller bara ett par (så ska jag bara köpa ett par behöver jag smakråd, vilka som är bäst av de två!).
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Domino-ridbyxan har jag och jag älskar de verkligen, sköna och hållbara! Har även de som var innan men det är i princip sammma byxa, märker ingen skillnad på dom.

Ang. tränset kanske jag ska säga att min häst har stortoch grovt huvud. Så det kan ju vara att det var en liten full-storlek. En del andra träns jag köpt från tex Hööks och lokala ridsportsbutiken har också varit tajtaste laget för honom. Nosgrimman brukar vara värst, men det gör inte så mycket då jag mycket sällan använder det på han.
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Syrran har Domino byxorna som verkar vara jätte sköna och hålla och hon använder dom nästan varje dag. Jag har oxå provat dom. Otroligt bra passform.
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Är det Domino manchester, eller dom "vanliga" Domino? Låter mycket bra! :)

Hur är dom i storlekarna tycker du? Normala, stora eller små?
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Jag har lindorna och tycker de är bra! :)

Har haft ett par "vanliga" (ej manchester) knäskodda Domino, och de slets ut jättefort mellan låren. Fast då har jag iofs ganska feta lår och sliter ut vilka byxor som helst. :o Men de var väldigt sköna så länge de höll... ;)
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Det med lindorna låt bra! :)

Och ridbyxorna ska jag inte använda dagligen (ska ha som reservbrallor), så vi får hoppas dom duger! Frågan är bara om dom helskodda är bättre, och att jag ska nöja mej med bara dom?
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Jag har haft tränset (gav bort när jag fick större häst). Tycker det är jättebra läder, mjukt och smidigt och bra passform, iaf på den hästen jag hade då. De andra sakerna har jag inte provat tyvärr. Men tränset blev jag positivt överraskad för!
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Ja, tränset verkar många vara positiva till! :) Så det ska jag helt klart ha!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag tycker att det är himla käckt med hösäck av den här typen inne i boxen: Inget spill, enkel att fylla osv. Problemet är att de...
Svar
0
· Visningar
677
Utrustning Har klurat lite på om det finns någon färdig lösning att köpa så att jag kan använda min ordinarie (ELT) sadelgjord när jag tömkör. Min...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: Dialhard
·
Utrustning Någon här på Buke som har erfarenhet av att använda Freemaxpaden under Pfiffs bomlösa sadel? Passar den bra och ger den en bra...
Svar
2
· Visningar
1 548
Senast: fetange
·
Utrustning Vad tror ni? Kan den va nått att ha? Jag har redan börjat spana på nya eksemtäcken till Ikaros :p och detta spanade jag på tidigare i...
Svar
8
· Visningar
4 393
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp