Vad tycker ni om Henra Contessa XL?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 3 507
F

fälttävlansnörd

Vill höra ALLA era åsikter!
Vad är bra, vad är dåligt?

Sv: Vad tycker ni om Henra Contessa XL?

Onödigt dyr!!!!!!

Men stor och rymlig

Kolla på christ istället, de är min åsikt

Har ingen erfarenhet av den, men gillar Henras transporter jag har en Amazone och den är jättefin. Bra ventilation, riktig lucka bak inte rullgardin som så många andra nya släp har. Den känns stabil och rejäl, bra väghållning.
Jag har inte haft tillfälle att köra så mycket häst i min ännu men dom gånger jag har åkt så har det känts jättebra och jag antar att Contessa är lika bra vad gäller sånt.

Nja, de har massa bra erbjudanden och för mej som inte kan kasta ut 80 pix på en gång just nu är det utmärkt. Det kanske Christ också har, men jag vill åka och kolla å känna på trailern innan ett köp och jag bor inte i närheten av någon Christ ÅF och pallar inte att åka omkring när en fin trailer säljs i närheten.

Tack!

Förutsatt att bomlösningen är densamma, tycker du att den är bra? Smidig? Snabb? Enkel?

Ja, men då förklarar de saken! Vi funderade på en contessa innan vi hittade en christ för 50.000 :-
:p

Den är rejäl och stabil, Ja!
Ekar när man står inne i den :D
Den har super ventilation och Aluminiumgolv med 15 års garanti!

Så de är ingen dålig trailer. Det enda jag inte gillar är priset och luckan, Har nu sett 3 krascha i småbitar.

Varför har luckan kraschat? Helt plötsligt av ingen anledning eller för att man smällt ner den i rampen när det varit iskallt ute?

slagit i rampen, och när en trensport backa in i den (inte så konstigt då)

Ingen mer som har något att säga om trailern?!:bump:

Ja den är smidig, enda nackdelen som jag kan se är väl att den inte går att ljustera i höjdled. Jag tänkte inte ens på det innan jag köpte den. Men nu kör jag ju bara samma häst så det spelar ingen roll men jag har hört att man kan sätta in flera fästpunkter så att man får flera höjder att välja på.

Jag hade en Kylinge innan och där kunde man ändra höjden enkelt för varje häst men å andra sidan hade den ingen snabbutlösning men den var ju av lite äldre modell.

Jag hade inte obegränsat med pengar att köpa släp för och jag tittade också på några andra innan jag valde Henra. Jag tyckte att bl.a. Christ, Comet tror jag det var som jag tittade på kändes billig alltså det kändes att det var deras billigaste släp, om du förstår hur jag menar.
Den känslan hade jag inte med Amazone den kändes rejäl i allafall.

Och jag håller med dej man vill ju gärna se den i verkligheten och jag hade inte lust att åka land och rike runt för att leta heller.

Okej, hur stor är din häst? Sitter bommen bra höjdmässigt för den? Jag kör maxade d-ponnyer, men de är aldrig på bommen utan väntar väldigt fint.

Japp, jag förstår. Jag ska åka och titta på släpet imorgon, är väldigt förväntansfull. Skulle vara så skönt med ett helt nytt släp där allt är tiptop!

Ventilationen, är den lika bra som den låter? :angel:

Har du kikat på släpet nu? ( Såg att tråden var sedan innan jul). Vad tyckte du? Har det blivit ngt nytt släp?/ L

Jag har en henra chayenne med dubbel fronturlastning..... och step up om man vill ....enligt mig är den super....stor och luftig....Hästen min har inga fobier längre....och jag tyckte själv det var lite läskigt att lasta ur bakåt...hästen brukade kasta sig ur....förvånad häst när han fick kliva ur rakt fram ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Klösträdet i vardagsrummet är snart tio år gammalt och börjar bli ganska slitet. Nu kikar jag på ett nytt klösträd, men känner att jag...
Svar
10
· Visningar
444
Senast: LadySara
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 238
Senast: Capybara
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka