Vad tycker ni?

sussisus

Trådstartare
Ska göra om min nostalgisida om stallets hästar, den jag har är bra men det fattas liksom det lilla extra.

Nu tänkte jag lägga in 3-ledsstamtavla (blå för valack och röd för sto, för enkelhetens skull), uppgifter om smeknamn, född, död, färg, stamboksnr och andra nummer, mankhöjd, uppfödare, ägare (har även privathästar med), föllistor osv osv

Jag har allt detta på "gamla" hemsidan, det nya är 3-ledsstamtavlan + föllistan som ska stå vid sidan om stamtavlan.

Det tillkommer förstås även bilder, just nu finns det flashfotoalbum som jag bäddar in. Funderar dock på att ha miniatyrer vid sidan om uppgifterna (på höger sida, så att säga ovanför eventuell föllista) - detta vet jag dock inte om det fungerar (jag kan ju inget om kodning, så det är mall i grunden som jag kan göra om).

Jag har tagit en bild, så att ni ser på ett ungefär.
StamtavlorUppgifter.jpg

Sv: Vad tycker ni?

Så här kan jag göra om jag vill ha foto tillsammans med stamtavlan/uppgifterna:
StamtavlaFoto.jpg

Lägga foto på sidan gick inte speciellt bra, för då delar texten på sig.

Ingen som vill ge en kommentar?

Alltid roligare att ha foto med, både för en själv och för eventuella besökare. Jag tycker den sista varianten ser bra ut jag!

Tack, jag är just nu inne på att göra den varianten.
Nu gäller det bara i vilken ordning jag ska lägga hästarna.
På nuvarande hemsidan står de i bokstavsordning det årtionde de kom + att jag skiljt hästar och ponnyer åt. Bara det är väl 10-15 sidor. Lägg sedan till fotosida, "hej & välkommen", gästbok osv

Funderar på om jag ska använda smeknamnen och lägga dem i bokstavsordning.
Det är 513 hästar/ponnyer (som jag känner till och har i mina register) och jag har stam på 349 av dessa, så det är en hel del hästar att pussla med oavsett hur jag gör.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka