I
Islandshastfantast
Vill veta om detta verkligen är värt priset, handlar inte om mej vill jag tillägga utan ett stall jag vet om som jag tyckte priset var lite högt på.
Kanske överdriver.
"Lösdrift*
Har inte funnits ligghall, nu finns en för liten ligghall(för max 2 hästar fast det finns 5 hästar)
Ej underlag, alltså ej spån, halm , endast snö.
Vatten ges 2 gånger/dag, men dricker hästarna inte får de inte mer vatten & de får vara törstiga, alltså finns inget fritt vatten.Men ägaren måste själv komma på kvällarna & ge vatten.
Hösilage(hästarna äter max en boll/mån ´´a 250kr)
Ibland när det tagit slut har det hänt att ägaren fått hämta hö själv & utfodrat även lösdriftsägarens hästar några veckor.
Inga täckesbyten eller liknande ingår, ej heller foder, saltsten osv.
En nackdel är att stängslet brukar hänga till knäna på hästarna & det får hästägaren fixa om det ska bli gjort, som även hjälpt att stängsla hela vinterhagen.
pris?1400/häst(svart)
Kanske överdriver.
"Lösdrift*
Har inte funnits ligghall, nu finns en för liten ligghall(för max 2 hästar fast det finns 5 hästar)
Ej underlag, alltså ej spån, halm , endast snö.
Vatten ges 2 gånger/dag, men dricker hästarna inte får de inte mer vatten & de får vara törstiga, alltså finns inget fritt vatten.Men ägaren måste själv komma på kvällarna & ge vatten.
Hösilage(hästarna äter max en boll/mån ´´a 250kr)
Ibland när det tagit slut har det hänt att ägaren fått hämta hö själv & utfodrat även lösdriftsägarens hästar några veckor.
Inga täckesbyten eller liknande ingår, ej heller foder, saltsten osv.
En nackdel är att stängslet brukar hänga till knäna på hästarna & det får hästägaren fixa om det ska bli gjort, som även hjälpt att stängsla hela vinterhagen.
pris?1400/häst(svart)