vad tycker ni?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Islandshastfantast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 712
Sv: vad tycker ni?

Jag tycker inte att det är rimligt att hyra ut platser som inte är godkända enligt djurskyddsmyndighetens normer/regler. Lösdriften är inte tillräckligt stor, ej ströad, inte tillgång till uppvärmd box vid skada?

Jag tycker inte att det är rimligt att hyra ut platser som inte är godkända enligt djurskyddsmyndighetens normer/regler. Lösdriften är inte tillräckligt stor, ej ströad, inte tillgång till uppvärmd box vid skada?

Det tycker inte jag heller. Men det torde ju ligga i hästägarens intresse att ta reda på fakta innan man flyttar in.

Hästägaren vill ju inte bli osams med stallägaren men jag tycker nästan denna ber om det när man kräver såna här priser i efterhand, oschysst.

Jag har också råkat ut för prishöjning i efterhand. Från en muntlig överenskommelse om ett (i mitt tycke) rimligt pris till att vilja ha betalt i efterskott för extra hö som köptes in ett par månader tidigare. :mad: Stallet, hagar och skötsel var helt okej. Dessutom klargjorde stallägaren att hyran skulle höjas till ungefär det dubbla till hösten plus att servicen skulle minska. :eek:

Vad som hände? Jo; jag betalade för sämjans skull, men under stor protest och klargjorde tydligt mina åsikter om saken. Jag flyttade också därifrån 3 dagar senare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man... 2 3
Svar
55
· Visningar
7 127
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 883
Hästvård HUR kan det fortfarande finnas bandmask? Överlever de längre än den ”normala” vilotiden? Kan man bli av med det? Vi har vilat hagar...
Svar
1
· Visningar
1 421
Senast: Madick
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 631
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025