Vad vill man handla på en mässa??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 220
Sv: Vad vill man handla på en mässa??

Det jag är i behov av, alltså samma saker som till vardags. Fast till bättre pris ;) Vanliga saker som grimmor, schabrak, liniment, träns, bett, jackor, strumpor...

Är ingen shopaholic så shoppar inte upp 10' bara för att det är mässa, springer inte heller bland hästtransporter eller annat superdyrt.

Tyglar, träns, schabrak och sen brukar jag passa på att fynda förra säsongens ridkläder till bra pris. Enda gången jag köper t.ex. Pikeur och Kyra K är på mässor, för det är enda gången det faktiskt är till vettiga priser...

Jag vill handla basicgrejer... tyglar, träns, skydd, borstar, schabrak/vojlockar, pannband, grimmor, grimskaft... och gärna täcken!

Skulle inte köpa väldigt dyra saker på en mässa, som tex sadel.

Jag tycker det verkar vara jättekul för folks om handlar på mässa att kunna brodera på sakerna... Jag skulle bara vilja ha ett gårdsnamn också;)
Jag älskar att köpa mässingsskyltar på mässor. Kanske mest för att den vardagliga affären inte har det utbudet.
Sedan gäller väl färggladasaker i rätt säsongsfärg och så naturligtvis extrapriser...

Svårt att vara utställare. Det är ofta mycketdyrt att ha en monter och sedan vill alla handla billigare- jämför med mat o dryck... Deras har ju gått upp en hel del om man jämför...

Det blir mest kläder och om jag hittar nåt jag behöver till hästen så köper jag det också.

Vad är ni ute efter att handla när ni åker på mässor?

BILLIGT!!! :rofl:

Dvs. (förbruknings) saker som man behöver ha hemma och som man kan handla billigare än i sin ordinarie affär.
Tex. på Strömsholmstävlingarna så köpte jag MagTarm bra mkt billigare direkt i Kraffts monter, än vad det kostar på Granngården!

snygga och eg onödiga saker. snygga schabrak, fin-täcken, lindor, ridbyxor, tröjor, pannband osv.

och rea är alltid bra!!

Det beror ju på vad man säljer iof. Jag vet en som tydligen sålde för mer än tre miljoner i Göteborg. ;)

Det jag behöver. :p
Nä men det vanliga, schabrak, benskydd, olika smörjor, ridbyxor. Och massa fynd! :D
Köper aldrig större grejer såsom, sadel, täcken och träns. Vill kunna skicka tillbaka om storleken inte skulle passa och så.

Jo- såklart... Det finns ju en anledning till att de åker dit...
Men många små gör detju mer för att marknadsföra sig...

Täcken :D Älskar fina transporttäcken osv. Sen brukar jag köpa såna saker jag inte behöver eg, på mässor så unnar jag mig det :angel:

Grejor som inte finns i de lokala butikerna. Såsom snygga schabrak, lindor och kläder av bättre märken (gärna lite billigare oxå).

Jag är ute efter det jag behöver för stunden :p
Men ngt som man alltid tittar efter är ju snygga märkesgrejor (schabrak, ridbyxor, jackor, lindor osv.) till mässpriser.

Det kan oxå vara kul med lite utländska märken som inte finns i sverige annars.

Allt som man inte hittar i sin lokala ridsportbutik!
Köpte senast klister till ridstövlarna för det har jag inte hittat hemma omkring.

Billigt ska det vara, och gärna de lite mindre förbrukningsvarorna, schabrak, benskydd kanske, grimmor + skaft, billigare träns och andra remmar, ridbyxor och lättare täcken.

Saker som jag inte kan hitta billigare på andra ställen och sådant som man inte hittar i vanliga butiker.

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 579
Senast: DarkInNight
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 099
Senast: Görel
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka