Vad ”villhöver” ni just nu? 😇

Bukefalos 30 år!

Jag har en brun Erreplus som du kan få köpa. :D
Haha, tack för erbjudandet! Tyvärr är det inte aktuellt att köpa ny sadel. Har en som både jag och häst är nöjd med och med tanke på att jag rider väldigt sällan pga min sjukdom så känns det inte motiverat att köpa ny enbet pga färgen 🙈 (även om det stör mig väldigt att ha en svart sadel 😅)

Det är därifrån jag funderar på att beställa mina guldstövlar. :) PM:a gärna om du kommer på vad det andra företaget heter. Min stallkompis har köpt jäääättefina måttsydda ridstövlar från Chester Boots som är mycket billigare än Amazona, men dom hade tyvärr inga i guld.
Du kan beställa direkt från Celeris

Jag köpte infravärmare ifjol, funkar jättebra! 👍

Vad kikar du på för stövlar?
Jag är sugen på Amazona Sueca men är nästan säker på att jag hört ett annat företag som tar stövlar från samma tillverkare men som åtminstone då jag hörde det låg bägge i pris… men jag kommer inte på vad företaget kan ha hetat eller vem som tipsade mig
Har tittat på infravärmare men det blir väldigt mycket pengar när det inte är mitt eget stall. Hur är det egentligen med terrassvärmare? Är dom tillräckligt klassade för stallmiljö? Det blir antagligen grislampor för min del eftersom de är trygga i miljön och värmer väldigt behagligt!

Jag har haft Amazona Sueca och de var supersköna. Vill dock ha lite mjukare stövlar och vill intet stödja AS för de väljer så märkliga ryttare att sponsra..

Någon som vet vad det kostar att beställa direkt från Celeris?

Har tittat på infravärmare men det blir väldigt mycket pengar när det inte är mitt eget stall. Hur är det egentligen med terrassvärmare? Är dom tillräckligt klassade för stallmiljö? Det blir antagligen grislampor för min del eftersom de är trygga i miljön och värmer väldigt behagligt!

Jag har haft Amazona Sueca och de var supersköna. Vill dock ha lite mjukare stövlar och vill intet stödja AS för de väljer så märkliga ryttare att sponsra..

Någon som vet vad det kostar att beställa direkt från Celeris?
Jag har en infravärmare klassad IP 65. D-märkning finns inte, men med timer 15 minuter är den ok för stall. Den kostade 1100 om jag minns rätt, dryga tusenlappen i alla fall. Timern ett par hundralappar.

Jag har en infravärmare klassad IP 65. D-märkning finns inte, men med timer 15 minuter är den ok för stall. Den kostade 1100 om jag minns rätt, dryga tusenlappen i alla fall. Timern ett par hundralappar.
Tittat på den här, kostar 2.500:-. Värmer upp till 15 m2 och har ledljus som kan tändas separat vilket jag tänker gör den bra året om för extra ljus på uppställningsplatsen.

Screenshot_20251006_143159_Samsung Internet.webp

Tittat på den här, kostar 2.500:-. Värmer upp till 15 m2 och har ledljus som kan tändas separat vilket jag tänker gör den bra året om för extra ljus på uppställningsplatsen.

Visa bifogad fil 175242
Den ser ju jättebra ut! Vi har inget behov av extra belysning, satte in galet många lysrör i stallet redan från början :D Min infravärmare sitter på ena sidan, så värmer inte rakt uppifrån - där har ju den här en stor fördel. Är det vettig IP-klass på den?

Den ser ju jättebra ut! Vi har inget behov av extra belysning, satte in galet många lysrör i stallet redan från början :D Min infravärmare sitter på ena sidan, så värmer inte rakt uppifrån - där har ju den här en stor fördel. Är det vettig IP-klass på den?
IP 55, vet att IP65 ska vara stallklassad för damm, tror jag? Så dammskydd är en nödvändighet!

Nej, D-klassning är för damm, IP65 är typ spoltät om jag minns rätt.
IP54 är lägsta kapslingsklass för stall (ej spolspilta).
D-märkning handlar om yttertemperatur, första siffran i ip är täthet, där de högre siffrorna är dammskyddad/dammtät. Den sista siffran är fukttålighet.

Jag vill ha en ny hjälm, men har absolut ingen budget och ett konstigt huvud...
Lider med dig! Har lite samma problem, hade dock betala upp till 4-5 tkr om det behövts, om den hade mips. Men inte ens då gick det. Hittade en som klämmer lite, men som jag kan använda. :down:

Lider med dig! Har lite samma problem, hade dock betala upp till 4-5 tkr om det behövts, om den hade mips. Men inte ens då gick det. Hittade en som klämmer lite, men som jag kan använda. :down:
Jag vill ha en Charles Owen, köpte en Halo begagnat, men den blev för liten, trots samma storlek som jag har på min gamla Charles Owen. Och en ny funkar verkligen inte ekonomiskt.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka