Vadvidd på ridstövlar

Zolimita

Trådstartare
Tänkte beställa ett par nya mountainhorse sportive high rider och undrar lite över deras storlekar.Har glömt om jag har normal el vid på mina gamla high rider och texten på etiketten går ej att läsa:(
När jag mäter över vaden har jag ca 37.5 (barbent) ska man lägga till någon cm med tanke på att man vintertid också vill ha långkalsonger under ridbyxorna?
Enligt måttabellen är normal 36-38 cm över vaden och vid 39-41 över vaden.
Tacksam för svar:)

Sv: Vadvidd på ridstövlar

Så man ska mäta barbent? Jag menar med ridbyxor,ev långkallingar och sockar blir man ju lite bredare:confused:

Sv: Vadvidd på ridstövlar

inte mkt, dessutom töjer stöveln sig. sen är det väl tom resår på dom stövlarna???

dom ska sitta så tajt i början att dom knapt går att få på. då blir dom lagom sen. tar du dom vida kommer dom bli för stora och du får inget stöd.

Liknande trådar

Utrustning Hjälp! Jag håller på att bli tokigt, jag måste hitta ett var nya ridstövlar då mina hänger på sista versen, haft dom över 10 år så...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Jerseyite
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 488
Senast: Zoya
·
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 716
Senast: Jeps
·
Utrustning Under Falsterbo 2015 ska jag nog prova och nog köpa mina första ridstövlar. Jag har väldigt svårt med att hitta en modell som passar...
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31