VÄLDIGT försenade flyg - ersättning?

När jag flög sist för ett gäng år sen blev flyget hem försenat två dagar. (vi fick hotell förlängt av resebolaget, så det gjorde inte så mycket.). Jag sökte ersättning via flygförsening.se, (ett bolag som sköter allt jidder åt en och tar en viss procent själva om de får igenom det). Totalt blev det runt 5000kr per person har jag för mig. Jag råkade bara höra att man kunde göra detta, och det var ju helt klart värt besväret att fylla i lite uppgifter på en hemsida.
 
Liten uppdatering: United Airlines svarade till slut, och hon får $235 men bara att användas till nästa flight med flygbolaget....... Snålt tycker jag, med tanke på att resan tog 4 dagar istället för en natt, hon skickades land och rike kring (bl.a. via Kanada, där hon fick betala visum (!!) ), fick betala hotellrum, rejäla telefonräkningar (United gick BARA att kontakta via telefon, ingen personal fanns på plats), mat etc själv. Missade två jobbintervjuer hemma och väskan hade de skickat till London (den kom fram sen). Hon fick sova på golvet en natt och nästa natt körde hotellshutteln henne till fel hotell så vouchern gällde inte för varesej mat eller rum - och då var det för sent på natten för att byta.

Hade jag varit United Airlines hade jag gett henne en rejäl ersättning i reda pengar, och/eller en 1:aklassbiljett till USA. Då hade deras status höjts rejält.

Hemförsäkringen gäller inte då hon var borta mer än 45 dagar.

Oavsett så har vi lärt oss en hel del. Man ska gardera sig! ;)

Absolut gardera sig! Regeringen "over here" har nu gatt ut med att flygbolagen ska ta mer ansvar for missade flighter. Jag hoppas att det gar igenom hela vagen, och vissa bolag har faktiskt blivit mycket battre, men annu ar det lang vag att ga till att bli som i Europa.

När jag flög sist för ett gäng år sen blev flyget hem försenat två dagar. (vi fick hotell förlängt av resebolaget, så det gjorde inte så mycket.). Jag sökte ersättning via flygförsening.se, (ett bolag som sköter allt jidder åt en och tar en viss procent själva om de får igenom det). Totalt blev det runt 5000kr per person har jag för mig. Jag råkade bara höra att man kunde göra detta, och det var ju helt klart värt besväret att fylla i lite uppgifter på en hemsida.

Var det i Europa? Eller Europeiskt bolag?
 

Liknande trådar

R
Äldre I fredags flög jag och hade otur. Pga storm i staden vi skulle till blev vi skickade till en annan flygplats i landet. Vi skulle ha...
Svar
11
· Visningar
1 200
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp