De flesta dagar kanske är mer eller mindre dåliga? Det behöver ju inte handla och psykisk ohälsa det kan ju handla om reumatism, migrän, sjuka barn, skruttiga föräldrar eller jag vet inte vad som helst som skovar sig och jävlas.Men alltså avbokar man nån enstaka gång så är det givetvis inget problem, om man exempelvis har en dålig dag.
Om man ofta avbokar av den anledningen så tycker jag att man, bland annat av hänsyn till den andra personen, faktiskt får se över sitt sätt att planera. Eller vara tydlig med att man kan komma att avboka om det beror på sjukdom eller dylikt.
Jag har en vän där hon eller jag avbokar ungefär hälften av gångerna vi bestämt att ses och de senaste fem-tio åren har vi avbokat alla gånger vi bestämt att vi ska åka hem och bo hos den andra eftersom det känts som för mycket. Tur att FaceTime finns så vi kan hålla kontakten trots att vi är sånna hopplösa fall. Vi vill alltså ses och emellanåt lyckas vi när vinden blåser i rätt riktning och då blir vi lika glada varje gång.