Värdelösa filmer (lista)

Karma

Trådstartare
Blev inspirerad av den andra filmtråden.. Vilken/vilka är dom absolut sämsta filmer ni sett?

Jag ser en hel del film och tappar intresset snabbt om dom inte är särskilt bra, men tvingar mig ändå för det mesta att se färdigt skiten. Det kan ju bli bättre i slutet :p
Hur som helst så finns det alltid totala bottennapp, här är min lista..

1. Farväl Falkenberg. Finns det någon handling eller har jag bara missat den? Var några år sen vi såg den men den har blivit ett stående skämt här hemma. Var filmen dålig? Iallafall inte lika dålig som farväl falkenberg!

2. Inglourious Basterds. Såg den på bio, har blivit totalt idiotförklarad för att jag inte tyckte den var bra alls. Någon som kan förklara vad det är som gör den bra så jag vet om det är lönt att försöka se om den. Kändes som en show i stil med vem vet mest. Vems blod sprätter längst?

3. Titanic II, den morderna versionen av Titanic. En kryssare (leksaksbåt) blir kastad in i ett animerat isberg av en mycket dåligt animerad tsunami, och människorna kravlar längs golvet under fönstren där man tydligt ser en hel stad genom rutan. Finns även scener från en hiss som skakar där det ganska uppenbarligen är kameran som skakar, inte hissen.

På delad tredjeplats kommer två filmer jag inte minns namnen på. En var en dansk film där bilden var deald i två rutor genom hela filmen, sjukt svår att hänga med i då man inte visste om det var höger eller vänster halva man skulle titta på. Och en svensk film som visar fyra personer som äter middag tillsammans. Och det händer inget. Dom pratar, och äter middag. Kameran lämna aldrig matbordet. HUR tänkte dom som klöste ihop den filmen? Kan inte ha krävts mycket budget..


Finns nog en hal massa filmer som jag inte minns just nu också.

Vad är det sämsta du sett? :D
 
Senast ändrad:
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Åh kul tråd! Just nu kommer jag inte på fler än tre, men det kommer säkert mer... ;)

The Taint, seriöst... män som springer med sina snoppar ute ur brallorna som sprutar lite titt och tätt och deras "mål" är att döda kvinnor med stenar mot deras huvuden och allt detta pga att det var något med vattnet som männen drack, liksom, jisses! :rofl:

Resident evil-filmerna, jag tycker det bara är så förbannat dåligt som det bara kan bli. och Milla är så förbannat... tråkig, ursäkta om jag upprör någon nu men nej tack flera gånger om!

Farväl Falkenberg får även jag lägga till på listan här, det enda jag kommer ihåg är ett citat "Men jag blir glad av bacon!". :D
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Kommer bara på Martyrs och Shrooms just nu, men har säkerligen lagt många timmar av mitt liv på dåliga filmer:p
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Jag är rätt ointresserad av film, så jag har nog lyckats undgå de flesta kalkoner, men rent spontant:

- Paranormal Activity, alla utom ettan, som har sina stunder. Men det övergår mitt förstånd hur någon över 13 kan bli rädda för de filmerna eller tycka att de är spännande och originella.

- The Curious Case of Benjamin Button. Sömnpiller.

- Quarantine. Det finns inget USA gör så bra som att göra värdelösa remakes på fantastiska filmer.

- Taken. Det är bara att konstatera, Liam Neeson har sålt sin själ och det är så jävla tragiskt, buhu.

- Matrix-trilogin. Jag förstår verkligen inte.

Inglourious Basterds är för övrigt en av mina favoritfilmer. Älskar Tarantino.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Inglourious Basterds var min favoritfilm ett tag :o tycker fortfarande den är bra. Minns inte varför dock, minns knappt vad som hände, bara att den är bra :p

I övrigt så håller jag med om Farväl Falkenberg, bor i Falkenberg och gick och skulle se den med några vänner när den kom. Besvikelsen var enorm!

Sedan vill jag lägga till Moonrise kingdom på listan. Såg den med en tjejkompis för ett tag sen, förväntningarna var enorma då en mycket filmintresserad kompis sagt att det skulle vara typ tidernas bästa film. När vi hade sett en bit konstaterade vi att den mest bara verkade konstig "men den kanske blir bra snart, han har ju bra filmsmak så det måste den bli när han säger så!". Nejdå, inte alls. Helt plötsligt tog den slut och vi undrade vad som egentligen skulle ha varit bra. Otroligt konstig film, vi konstaterade att vi nog helt enkelt var för o-djupa för att fatta det underliggande fantastiska budskapet som måste funnits.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Benjamin buttons fantastiska tretimmarsliv i slow motion baklänges? Hur kunde jag glömma den! :D
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Dom jag kommer på just nu:
-The Incident/Asylum Blackout.
-Vanishing on 7th street.

Tyckte båda lät lite halvspännande i beskrivningen i alla fall men sen liksom hände inget och så bara slutar det tvärt och man fattar ingenting och minns inte ens vad karaktärerna hette.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Hatchet. Efter fem minuter satt jag och gapade, förstod inte hur någon lyckats göra en så usel film. Sedan stängde jag av den och slängde den.

Och Abraham Lincoln: Vampire Hunter, såg inte ens halva. Så fruktansvärt tråkig.

Inglourious Basterds är så dålig att den blir bra! No Country for Old Men är en till.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Goblet of gore. Den är bara så dålig så jag var tvungen att se klart den. Jag ångrar mig djupt de minutrarna kunde jag haft roligt på istället!
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

No Country for Old Men är en till.

Men va?! :eek:
Den är ju helt fantastisk!

För att svara på ursprungsfrågan så är nog de mest värdelösa filmerna (som jag ändå lyckats ta mig igenom utan att ge upp) filmatiseringarna av böckerna i Stieg Larssons Milleniumtrilogi. Då tyckte jag ändå om böckerna.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Inglourious Basterds är för övrigt en av mina favoritfilmer. Älskar Tarantino.

:bow: :love:

Hemska filmer:

High school musical/Hannah Montana etc
Twilight
The Notebook
Titanic


Jag skulle kunna skriva en hel jäkla bok om dessa vidriga filmer. Men nu räcker det med: :eek: :crazy: :cry:
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Burn after reading
The Boondock Saints II
Green Lantern (så synd, jag som älskar superhjältar)

Moonrise Kingdom är definitivt på min topp 10-lista över de bästa filmerna jag någonsin sett.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Moonrise kingdom gillade jag skapt.


Det nästan sämsta jag sett torde vara filmen Alive- kanske för att jag såg den dubbad på spanska, och inte fattade att den var dubbad förrän eftertexterna kom... Som god tvåa kommer Tarantinos Jackie Brown.

Vinner gör tveklöst Sånger från andra våningen.


Den var en plåga från första minut.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Paranormal activity.
Så seg så det är inte klokt.

Inglorious bastards.
Det är ju bara en massa folk som pratar genom hela filmen.

Titanic.
Tråååk

Nothing Hill och alla andra filmer med Hugh Grant.
För att det helt enkelt är med Hugh Grant
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Jag har lite svårt att samla ihop vilka som är sämst, men en film jag kom att tänka på direkt som jag var väldigt missnöjd med är Dark Shadows med Johnny Depp. Förväntade mig mycket mer av den.

Den var rörig och verkade dåligt planerad på flera sätt.
Jag gillade den verkligen inte! Jag som älskar Johnny Depp!


Vet att jag sett flertalet "skräckisar" med djur i huvudrollerna som var ruskigt dåliga. Det var en med råttor, som jag inte minns namnet på, som växte och blev stora! Och när en råtta växte såg man tydligen att kameran zoomade in på den :rofl: Inte att den växte alltså.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

- Quarantine. Det finns inget USA gör så bra som att göra värdelösa remakes på fantastiska filmer.

Quarantine var den första filmen som dök upp i mitt huvud när jag såg den här tråden. Herregud vilken dålig kvalitet på film..
Kan nog återkomma med fler stolpskott!
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Inglorius basterds behövde jag se två gånger för att fatta storheten i, första gången tyckte jag bara att den var tråkig med inslag av splatter, andra gången var som en uppenbarelse. Det är lite så med tarantinofilmer i allmänhet tycker jag.

Dåliga filmer är twilight och liknande, det känns som att de filmerna gör allt för att kränka sin målgrupp. Och såna där hemska grabbkomedier från hollywood som oftast lyckas inkludera både rasism och sexism lite här och var i dialogen.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Jag har lite svårt att samla ihop vilka som är sämst, men en film jag kom att tänka på direkt som jag var väldigt missnöjd med är Dark Shadows med Johnny Depp. Förväntade mig mycket mer av den.

Den var rörig och verkade dåligt planerad på flera sätt.
Jag gillade den verkligen inte! Jag som älskar Johnny Depp!
Jag blev också besviken på Dark Shadows

Annars så kan jag inte komma på någon film jag verkligen inte gillat just nu, eller jo: Försökte se Royal Tenenbaums för massa år sedan men stängde av efter halva för att den var så rörig. Blir dock sugen på att ge den ett till försök för att se om den ger ett bättre intryck nu.
 

Liknande trådar

Äldre Jag såg en film på netflix för ett bra tag sen och vill gärna se den igen men kommer inte på vad den heter! Och jag har googlat mig blå...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: moster
·
Relationer Funderade på om jag verkligen skulle använda anonymt nick för det här, det är märkligt att man beter sig som om man har någonting att...
Svar
11
· Visningar
1 971
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp