Värdelösa filmer (lista)

Sv: Värdelösa filmer (lista)

KL

Skoj att läsa vad folk tycker och hur olika vi är! Både Bodyguard och Inglorious Basterds slank ner hos mig, men jag kan förstå er som inte gillar den sistnämnda...

De sämsta filmerna jag sett som jag kommer på just nu:

- Saving Private Ryan - fullständigt meningslös och bara en massa smärta, stök och äckel hela tiden
- Eternal Sunshine of a Spotless Mind - jag var iofs bara 13 när jag såg den, men jag fattade absolut ingenting och känner inte för att anstränga mig och lida mig igenom den en gång till.
- Dear John - fååånig!
- The Notebook - ännu mera fånig, och framförallt väldigt överskattad!
- Boogeyman - sämsta skräckfilm jag nånsin sett
- Alexander - bara stökig och jobbig
- Mr & Mrs Smith - också fånig och jobbig
- Reine och Mimmi i fjällen - av alla överjäkliga svenska filmer som finns är nog den här ändå den överjäkligaste jag sett hittills!
- Tomten är far till alla barnen - också en typiskt svensk film som jag inte uppskattar!
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

- Eternal Sunshine of a Spotless Mind - jag var iofs bara 13 när jag såg den, men jag fattade absolut ingenting och känner inte för att anstränga mig och lida mig igenom den en gång till.
:mad::devil::banghead:

Fyyy på dig! Du får ge den en till chans och komma tillbaka med en bättre åsikt.



;)
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

- Eternal Sunshine of a Spotless Mind - jag var iofs bara 13 när jag såg den, men jag fattade absolut ingenting och känner inte för att anstränga mig och lida mig igenom den en gång till.

Jag har sett den ett par gånger och tycker inte heller den är märkvärdig alls, förstår inte hur vissa kan tycka den är så otroligt bra : S
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

- The Notebook - ännu mera fånig, och framförallt väldigt överskattad!
- Boogeyman - sämsta skräckfilm jag nånsin sett
- Tomten är far till alla barnen - också en typiskt svensk film som jag inte uppskattar!

Ettan: JAJAJAAAA! För töntig. För Amerikans för allt.
Tvåan: Sämre än sämst, förstod inte varför jag orkade se hela!
Tre: USCH JA! och den går ju på tv hela tiden runt jul... urk
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Håller verkligen med om Tomten är far till alla barnen.. Nej tack. Har sett den en gång och nääää.. Inte igen.

Såg Anna Karenina på bio för ett tag sen, nej nej. Verkligen inte nån höjdare. Men det finns fina hästar med på ett ställe, lyfte hela filmen ;)
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

:mad::devil::banghead:

Fyyy på dig! Du får ge den en till chans och komma tillbaka med en bättre åsikt.



;)

Åh neeej, måste jag?! Vill inte! :yuck: :p

Ettan: JAJAJAAAA! För töntig. För Amerikans för allt.
Tvåan: Sämre än sämst, förstod inte varför jag orkade se hela!
Tre: USCH JA! och den går ju på tv hela tiden runt jul... urk

Haha, jag trodde nästan jag var ensam om att ha lidit mig igenom Boogeyman, men det var ju skönt att det var fler som hade lika dåligt omdöme som jag ;)

Såg Anna Karenina på bio för ett tag sen, nej nej. Verkligen inte nån höjdare. Men det finns fina hästar med på ett ställe, lyfte hela filmen ;)

Gud ja, den glömde jag ju! Har aldrig varit så uttråkad och besviken i en biosalong förut... Den enda höjdpunkten tyckte jag var att se Alicia Wikander som var väldigt duktig, men annars kunde inte ens hästarna lyfta filmen för mig är jag rädd...
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Gud så trist att Anna Karenina inte var bra! Jag har varit sugen på att se den eftersom jag tyckte att boken var minst sagt engagerande.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Ja jag var också superpeppad på den, men blev som sagt besviken. Den hade kunnat vara jättebra, men jag tyckte mest den var extremt långdragen, konstig och förvirrande (även för den som läst boken) tyvärr. Även den lilla "specialeffekten" att de försökte få det att vara som en teater där alla scener utspelades på samma ställe blev till slut bara jobbigt och snurrigt, även om det säkert var en fin tanke rent konstnärligt sett.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Ah, då vill jag verkligen se den för att se om jag avskyr den mer än andra halvan av boken :D

Trist att du blev besviken :/
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

*kl*
har inte läst hela tråden men Titanic II känns som en film som borde nämnas om den inte redan gjort det :D
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Ja jag var också superpeppad på den, men blev som sagt besviken. Den hade kunnat vara jättebra, men jag tyckte mest den var extremt långdragen, konstig och förvirrande (även för den som läst boken) tyvärr. Även den lilla "specialeffekten" att de försökte få det att vara som en teater där alla scener utspelades på samma ställe blev till slut bara jobbigt och snurrigt, även om det säkert var en fin tanke rent konstnärligt sett.

Kände precis samma sak när jag såg den! Det kunde ha blivit en riktigt bra film, för skådespelarna var bra och så.. Börjar bli lite less på Kiera Knightley, tycker hon spelar bara samma typ av roller jämt. Inget som skiljer ur, men jag har sett en hel del filmer med henne som jag ändå gillar.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Jag såg nyss Bikini Spring Break. Se den inte, det är en extremt dåligt investering i din tid.

Jag behöver inte förklara vad den handlar om, ni kan se på titeln hur kass den är.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Filmen Rubber är, och kommer alltid vara den film som jag ångrat mest att jag sett (eller tja, hade på i bakgrunden och gjorde annat samtidigt, men inte ens det var den ok för.)

En stor fet tråkvarning med andra ord.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

kl

Jag kom på en vedervärdigt tråkig film: The man from earth
Spoilers nedan för jag tycker ingen behöver göra sig besväret att se den.

Filmen går ut på att en man och några av hans vänner/kollegor samlas i en stuga ute i ödemarken. Där börjar huvudpersonen ta farväl genom att berätta en historia som går ut på att han är odödlig och har levt i 14 000 år. Anledningen till att han tar farväl är för att han måste byta liv hela tiden så att ingen märker att han inte åldras. Under sin levnadstid har han påverkat många olika händelser i mänsklighetens historia. Okej så långt en ganska intressant filmidé, inte minst episoden om hur han försökte sprida buddhismen i mellanöstern vilket missuppfattades och han blev Jesus.

MEN filmen är astråkig! Budgeten måste ha varit sjukt liten eftersom hela filmen utspelar sig i den lilla stugans vardagsrum, under hela filmen sker inte en enda flashback, låt mig upprepa: inte en enda flashback! De flyttar sig knappt ens inne i huset och bara för att göra det lite tråkigare är ljussättningen halvkass och kostymerna går mestadels i grått och beige. Det mest spännande som händer under berättelsen är när åhörarna är osäkra på om de ska tro på historien eller inte. Efter sisådär en dryg timme händer äntligen något: En äldre kollega inser att huvudpersonen är hans pappa som lämnade familjen hastigt när han var barn, den äldre mannen får en hjärtattack. Slut. Möjligtvis är det en pistol inblandad någonstans och möjligen en ytterst vag kärlekshistoria, den var så tråkig att jag inte ens minns det.
 

Liknande trådar

Äldre Jag såg en film på netflix för ett bra tag sen och vill gärna se den igen men kommer inte på vad den heter! Och jag har googlat mig blå...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: moster
·
Relationer Funderade på om jag verkligen skulle använda anonymt nick för det här, det är märkligt att man beter sig som om man har någonting att...
Svar
11
· Visningar
1 971
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp