Världens viktigaste tråd... Ben isär vs byst

Visst är det så. Inte minst vad gäller klackar. De begränsar kvinnors rörelsefrihet något otroligt.
Har du sett dokumentären där de visar hur kvinnor (tror det var i USA) opererar sina fötter för att bekvämare kunna gå i klackskor? De gjorde även skönhetsoperationer på fötter för att de skulle se bra ut i skor som mest består av små remmar. Jag såg den för några år sedan och efter det så bestämde jag mig för att bojkotta klackskor. Har inte haft några sedan dess, vilket även fått min rygg att må bättre.
 
Jag tycker bara att det är hemskt. Helt galet att man inte ska kunna snabba på stegen när det behövs. Och för mig står det för så stereotyp kvinnlighet att jag blir helt avskräckt.
Håller med dig men samtidigt gillar jag att "klä ut" mig kvinnligt ibland, som drag liksom.

En dag för inte länge sedan såg jag en kvinna slira fram i is och snömodd med superklackar och en man som stöd (hon hade drattat på arslet direkt om hon inte hade stöttats av honom). Då kände jag bara "Köp ordentliga skor din könsförrädare! :rage:"
 
Jag tycker klackar är snyggt ibland. Men klarar inte av det själv.
Däremot tycker jag det är bra att sko sig så man klarar av att gå.
 
Jag förstår inte varför man vill sitta så..?
För att man vill ta plats och visa alla var skåpet ska stå förmodligen. Här sitter jag och min penis typ och vi är bäst.
Avskyr när män ska inkräkta på mitt säte, blir rabiat galen av att jag inte kan slappna av i låret för att slippa nudda vid någon idiot med penis som prompt måste ta plats på mitt säte. Ännu värre är tanken på flygplan, bara tanken på att sitta i flera timmar och spänna låret för att någon inte kan hålla ihop benen.:arghh:
 
Har du sett dokumentären där de visar hur kvinnor (tror det var i USA) opererar sina fötter för att bekvämare kunna gå i klackskor? De gjorde även skönhetsoperationer på fötter för att de skulle se bra ut i skor som mest består av små remmar. Jag såg den för några år sedan och efter det så bestämde jag mig för att bojkotta klackskor. Har inte haft några sedan dess, vilket även fått min rygg att må bättre.
Men jösses så sorgligt :(
 
Jag tycker bara att det är hemskt. Helt galet att man inte ska kunna snabba på stegen när det behövs. Och för mig står det för så stereotyp kvinnlighet att jag blir helt avskräckt.
Erkänn nu bara att det är för att det finns så få skor med klackar som passar på en bläckfisk! :D



(Det är en bra marknad tror jag, om någon vill göra ett karriärbyte eller så, börja sälja matchande set till bläckfiskar så att de blir lite bättre könstypade så vi inte tar fel på en manlig och en kvinnlig bläckfisk...)
 
Suck.. Två bröliga 22-åringar ca som ska prata med hela tågvagnens unga kvinnor.
Även de som inte vill.
Trött...
 
Riktiga stilettos funkar skitbra när det är halt ute, man kör bara ner klacken ordentligt i isen så går man som det var en sommardag. :devil: Däremot är jag sjukt trött på alla som "går" i högklackat och knäar som skulle få en skogshuggare att gråta av avundsjuka. :cry:

Jag sitter bekvämast när jag skevar och jag skäms inte för att trycka till någon som brer ut sig i kollektivtrafiken eller flygstolen. Jag hävdar min rätt och skiter i om de inte kan sitta bekvämt på flyget, jag har betalat lika mycket för min biljett så de får maka på sig. :cautious:
 
Riktiga stilettos funkar skitbra när det är halt ute, man kör bara ner klacken ordentligt i isen så går man som det var en sommardag. :devil: Däremot är jag sjukt trött på alla som "går" i högklackat och knäar som skulle få en skogshuggare att gråta av avundsjuka. :cry:

Jag sitter bekvämast när jag skevar och jag skäms inte för att trycka till någon som brer ut sig i kollektivtrafiken eller flygstolen. Jag hävdar min rätt och skiter i om de inte kan sitta bekvämt på flyget, jag har betalat lika mycket för min biljett så de får maka på sig. :cautious:
Hehe.. Om någon brer ut sig borde man säga
" det blir 300 kr tack
"Vadå?"
" ja du tog halva min plats. Då betalar du väl halva min tågbiljett också?"
 
Jag tycker bara att det är hemskt. Helt galet att man inte ska kunna snabba på stegen när det behövs. Och för mig står det för så stereotyp kvinnlighet att jag blir helt avskräckt.
Påminner mig om hur det ser ut på en typisk krog-gata en sommarkväll. Tjejerna som haft höga klackar på sig under kvällen går barfota hem med dojorna i handen. Stackars deras fötter :(

/går på krogen i gympadojor så man klarar av att dansa om man vill :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 127
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp