Världens viktigaste tråd... Ben isär vs byst

Jag tenderar att se mitt säte som mitt territorium när jag åker buss. I vissa fall kan jag tillåta inskränkningar på mitt territorium (typ om personen som sitter bredvid faktiskt inte verkar kunna hjälpa att hen tar plats), men om intrånget uppenbart beror på ignorans och brölighet blir jag ilsk. MITT SÄTE, MIN VÄRLD liksom.

Såatteh. Jag skrevar tillbaka helt enkelt. Lagom passiv-aggressivt sådär.
 
Jag tenderar att se mitt säte som mitt territorium när jag åker buss. I vissa fall kan jag tillåta inskränkningar på mitt territorium (typ om personen som sitter bredvid faktiskt inte verkar kunna hjälpa att hen tar plats), men om intrånget uppenbart beror på ignorans och brölighet blir jag ilsk. MITT SÄTE, MIN VÄRLD liksom.

Såatteh. Jag skrevar tillbaka helt enkelt. Lagom passiv-aggressivt sådär.
Haha! :up:
 
Om jag får välja själv så gör jag en hygglig manspread när jag sitter.
Knäna isär, öppen vinkel i höften, och gärna lätt bakåtlutad med armarna bakom huvudet. Det är ju det klart skönaste sättet att sitta, istället för att trycka ihop sig. (Alternativet är "halvskräddare" med foten på knät.) Båda delar uppfattas som provocerande, även om det är vid mitt eget skrivbord.

Alla andra alternativ involverar också att jag sträcker ut någon kroppsdel, jag ogillar att känna mig komprimerad och tycker att kroppen mår mycket bättre efter en dag vid skrivbordet om jag får välja positioner själv.
 
Jag tycker det är två frågor egentligen. Dels hur man själv helst sitter när man bestämmer själv dvs då kan man sprida ut sig som man vill.

Men problemet med manspreading är ju personer som sträcker ut sig så mkt tex i kollektivtrafik så att andra nästan inte får plats.
Då är det intressant med män som i diskussionen som var i media i höstas pratar om vad de tycker är bekvämast. Men i kollektivtrafiken handlar det inte om att bara vara bekväm själv. Utan också underlätta för andra
Dvs tar jag mkt plats får andra mindre.

Och den som tar mkt plats för det är bekvämt med spridda ben -tror den att andra tycker det är skönt att få lite plats.
 
Senast ändrad:
KL - Allmän fundering utifrån bilden: jag tycker det är sjukt obekvämt att stå med benen så ihop som på bilden. Jag vet inte om det har att göra med att jag är gammal ryttare eller med mina mycket breda (okvinnliga?) höfter men jag står bekvämast med benen lätt isär, antingen parallellt eller med kroppen i kontrapost. Med fötterna ihop känner jag mig totalt framtung och tror jag ska falla.:crazy: Är jag ensam kvinna i fråga om att naturligt helst stå/sitta med benen isär?:confused:

TILLÄGG: Nu kollade jag avståndet mellan mina tofflor som står nedanför sängen. När jag satt avslappnat i en för mig bekväm position på sängkanten och drog fötterna ur tofflorna lämnades de 1,5 fot (storlek 38,5) ifrån varandra. Vi ska kanske samla in fler sådana mått!:rofl:
Apropå hur kvinnor står - jag kommer att tänka på Courtney från Masterchef. Hon stod alltid så här, på halvmeterhöga klackar :confused:

ballet.jpg.aspx


Eller såhär:

masterchef-2-800x600.jpg
 
Nä, vem gör det ... Jag inbillar mig att det är just klackarna som gör att hon står sådär. Jag tror att det är bekvämast. Men det ser bedrövligt stereotypkvinnligt ut.
Gissar hejvilt men ser det inte lite ut som någon slags kompromiss för att hantera utåtroterade fötter i de där superklackarna?
 
Gissar hejvilt men ser det inte lite ut som någon slags kompromiss för att hantera utåtroterade fötter i de där superklackarna?

Ingen aning!

Det är ju vad många kvinnliga kläder syftar till. Hur rör man sig i en kort, tight klänning t ex? Jag har en på mig nu och jag sitter inte som jag sitter när jag har mjukisbyxor på mig...

Visst är det så. Inte minst vad gäller klackar. De begränsar kvinnors rörelsefrihet något otroligt.
 
Jag provade någon gång i tonåren och insåg snabbt att det inte var något för mig. :nailbiting: Samtidigt är det häftigt och fascinerande med höga klackar så det hade varit lite roligt att kunna ha det.
Jag tycker bara att det är hemskt. Helt galet att man inte ska kunna snabba på stegen när det behövs. Och för mig står det för så stereotyp kvinnlighet att jag blir helt avskräckt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 127
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp