Världsettans Saudibesked: "Jag vill tävla"

Flera svenskar är klara för ridsportens världscupfinaler, som i år avgörs i Saudiarabien.
Det är ett land med stora brister när det gäller mänskliga rättigheter, men ryttarstjärnorna åker dit ändå.
– Jag vill tävla i mästerskap, säger Henrik von Eckermann.
 
Jag förstår att individerna vill tävla men jag tycker det är SKITKASST att FEI eller vilka det är som bestämmer var mästerskap ska ligga lägger det i ett av världens värsta länder sett ur demokratisk vinkel, jag kan inte se hur det gynnar någon (gäller såklart alla andra sporter också).
 
Gör inte Steve Guerdat det? Han bojkottar ju i allafall de penningstinna tourerna
Det enda jag har sett är ett uttalande på någon social media att han redan är klar för världscupfinalen och därmed stryker sig från Göteborg. Det är väl en viss skillnad att bojkotta privata, penningstinna tourer där man kan köpa sig en plats mot världscupfinaler tänker jag.

kl. Det är tur det är OS i år, det är många som står över finalen som ju är en lång resa, för att de siktar på OS istället av vad man kan läsa i olika artiklar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Med knappt två veckor kvar till världscupfinalen i Riyadh, Saudiarabien, drar det ihop sig inför avgörandet. Världsettan och...
Svar
0
· Visningar
265
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den här veckan tävlar den svenske världsettan Henrik von Eckermann hemma i Sverige. Till de traditionella internationella...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tre svenska ryttare – två i hoppning och en i dressyr – finns med i listorna inför de stundande världscupfinalerna i Riyadh om ett par...
Svar
0
· Visningar
221
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förbundskaptenen Henrik Ankarcrona ville skola in nya hästar och ge en lovande ryttare viktig erfarenhet. Han fick ett guld till. Precis...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp