Värma rostad blomkål?

Silver Girl

Trådstartare
Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större portion till matlåda.
Går det att värma ungsrostad blomkål i mikro eller ha den kall i en sallad på jobbet nästa vecka? Eller är det bättre att göra en mindre portion och äta allt direkt?

Jag lagar sällan mat som det är nu och har sällan matlåda och då ett fåtal rätter jag vet är goda att värma i mikro eller äta kalla. Äter oftast i lunchrestaurangen på jobbet. Men tänkte försöka bli bättre på att laga egen mat.
 
Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större portion till matlåda.
Går det att värma ungsrostad blomkål i mikro eller ha den kall i en sallad på jobbet nästa vecka? Eller är det bättre att göra en mindre portion och äta allt direkt?

Jag lagar sällan mat som det är nu och har sällan matlåda och då ett fåtal rätter jag vet är goda att värma i mikro eller äta kalla. Äter oftast i lunchrestaurangen på jobbet. Men tänkte försöka bli bättre på att laga egen mat.
Jadå
 
Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större portion till matlåda.
Går det att värma ungsrostad blomkål i mikro eller ha den kall i en sallad på jobbet nästa vecka? Eller är det bättre att göra en mindre portion och äta allt direkt?

Jag lagar sällan mat som det är nu och har sällan matlåda och då ett fåtal rätter jag vet är goda att värma i mikro eller äta kalla. Äter oftast i lunchrestaurangen på jobbet. Men tänkte försöka bli bättre på att laga egen mat.
Jag tycker frågor av den här typen är så otroligt fascinerande - all mat går väl att värma och det mesta blir väl helt ok!? Kanske är det jag som är otroligt okräsen, men stoppar ner allt vi äter i matlåda om det blir över och hittills inte stött på något som varit oätligt 😀
 
Jag tycker frågor av den här typen är så otroligt fascinerande - all mat går väl att värma och det mesta blir väl helt ok!? Kanske är det jag som är otroligt okräsen, men stoppar ner allt vi äter i matlåda om det blir över och hittills inte stött på något som varit oätligt 😀
Fast det finns ju mat som inte är god att värma och som i alla fall jag personligen skulle välja att inte stoppa i en matlåda som sedan skulle åka i micro. Typ ALLT som egentligen ska vara krispigt.
 
Jag tycker frågor av den här typen är så otroligt fascinerande - all mat går väl att värma och det mesta blir väl helt ok!? Kanske är det jag som är otroligt okräsen, men stoppar ner allt vi äter i matlåda om det blir över och hittills inte stött på något som varit oätligt 😀
Jag är lite kräsen och det finns mat jag inte gillar mikrad. T ex pasta tycker jag kan bli torr eller seg om man inte har bra sås till.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Fast det finns ju mat som inte är god att värma och som i alla fall jag personligen skulle välja att inte stoppa i en matlåda som sedan skulle åka i micro. Typ ALLT som egentligen ska vara krispigt.
Säger att jag antagligen inte är kräsen - såklart all mat inte blir lika god micrad som nylagad, men tycker allt slinker ner. För mig behöver inte allt vara perfekt för att jag ska kunna äta, och tur är väl det - sparar oceaner av tid och tankekraft på att inte laga särskild microvänlig mat.
 
Jag tycker frågor av den här typen är så otroligt fascinerande - all mat går väl att värma och det mesta blir väl helt ok!? Kanske är det jag som är otroligt okräsen, men stoppar ner allt vi äter i matlåda om det blir över och hittills inte stött på något som varit oätligt 😀

Mycket blir totalt vidrigt 😭
Kokt potatis, potatismos, allt som ska vara krispigt, mat med bacon där såsen skiktar sig, gratäng med mycket ost osv osv osv
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: Exile
·
Hemmet På sommaren vill jag gärna vara utomhus på dagarna när jag har semester eller det är helg. Vill gärna ha beprövade recept på rätter som...
Svar
15
· Visningar
1 822
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Jag har aldrig varit så mycket för sötsaker men sen jag blev gravid så finns det inget stopp. Jag tänkte att det skulle gå över när hon...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 166
Senast: Voeux
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
2 929
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp