Väskförbud i del av nöjespark

Själv kommer jag avstå alla evenemang med väskförbud i sommar har helt enkelt inte sommarkläder med fickor som passar för att bära med sig saker i.. Så då får arrangörerna vara utan mina pengar. Hade det varit någon större artist jag absolut velat se hade man väl fått göra en tripp till Danmark eller Norge kanske om de uppträtt där.
Har inte de samma förbud då? Här i Tyskland är det samma förbud mot väskor som i Sverige i alla fall.
 
Var det inte ett tag för några(?) år sen man bara fick ta med sig saker i genomskinliga väskor och påsar? Det tycker jag känns som en rimlig kompromiss. Visst lär många företag snabbt hoppa på att försöka sälja genomskinliga väskprodukter men man skulle lika gärna kunna ta med grejer i en genomskinlig plastpåse.
 
@Nelumbo Jag har en som ser likadan ut som den på din bild. Min mobil går ner med knapp nöd, sen är det fullt liksom. Kan gå att knöla ner en nyckel också. (Min mobil är relativt stor, men den jag köpte min av marknadsför den som att den "rymmer de största mobilerna på marknaden"..)
 
Kommer bli ett helvete på srf i sommar när man inte får ha väska på sig.
Ser fram emot festivalen men kommer nog kunna bli mindre häng på området när man inte kan ta med sig saker in..

Jag tror det kommer bli riktigt irriterande vid insläppen, det verkar ju dessutom som att det kommer vara upp till personalen att avgöra vad som är "för många" fickor på byxor och jackor :meh:

Jag bokade faktiskt ett skåp för att slippa gå till och från campingen för solkräm, jacka mm men tycker verkligen att upplägget suger.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 472
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 074
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 705
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp