Västgötar se hit - hotelltips?

SaraMara

Trådstartare
Ska på söndag besöka Skara Sommarland med familjen. Hade först tänkt åka bara över dagen, men så slog det mig att det kanske finns någon riktig pärla typ på vägen mellan Halland och Skara (eller inom rimlig omvägs-avstånd) som är värt ett besök och en natts övernattning?
Vi kan tänka oss stuga på camping eller hotell, men vill liksom ha ngn form av dragplåster (en vanlig trist Scandic-natt utan AC i sommarvärmen känns liksom inte värt det, då har vi det bättre hemma) i form av en badsjö eller ngt fint utflyktsmål lagom för en (snart) femåring med föräldrar. Spa-hotell där barn inte får bada går alltså bort, liksom fancy restauranger med många rätter = helt bortslösat.
Ni som håller till i krokarna, har ni något kul tips som får oss att lämna bekvämligheten hemma och där det serveras en smarrig frukost som vi får mkt energi till bad och bus på sommarland efter?
 
Kanske Wrågården? Jag är inte så bra på geografi så det kanske är fel håll :o men där finns ju älghotell, bisonsafari och fotbollsgolf bland annat.
 
Tänkte direkt på Isaberg, men det kanske inte är på vägen?
Fel håll tror jag, men framförallt poppis så fullbokat (var första hands alternativ innan det fick bli Skara sommarland istället). Så rätt prickat intressemässigt!
 
Hällstad islandshästar utanför Ulricehamn. De ingår i Bo på lantgård-konceptet och har typ b&b i ena flygelbyggnaden och hela gården full med roliga djur, inte bara hästar. De är oerhört flexibla på vad och hur man vill boka och vad som ska ingå.
 
Häftigt!! Finns det toa osv i de där husen, vet du det?
Jag letade ihjäl mig efter Islanna men kom inte på vad det hette. I det gula huset finns det rinnande vatten, i det röda är det mer spartanskt. Jag fick för mig att det finns någon form av torrtoa i det gula, men är osäker. Går ju att maila.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp