R

Raeman

Hur gammal är normalt en dvärgvädur när den slutar att växa?

M.
 
Ca 6 mån till 10 mån i kroppen ,ju mer renrasig dessto senare utvecklad! Men den blir tjockare och får fylligare päls och ev mörkare färg ända tills 1-1½ år så man får räkna med 1 år innan en rensig har sin fulla vuxenvikt som ska ligga mellan 1,4 -1,9 kg på en dvv!
 
Tack! :bow:

Våran kanin fyller ett år nån gång i dec (tror jag) och vi tycker att hon har blivit större på sista tiden. Hon är inte fet utan hela kroppen ser större ut. Men då borde hon vara "klar" nu då, och inte växa nåt mer.

M.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Andreas Heimbrandt ordförande för Upplands ridsportförbund är oroad för en växande tystnadskultur inom sporten.
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Med motiveringen ”För en inkluderande paraverksamhet där allt är möjligt. För en helhjärtad satsning som växer för varje år. En klubb...
Svar
0
· Visningar
76
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: Grazing
·
Utrustning Vad har ni för Betesreducerare till era mini shettisar? Vill ha en till min lilla för att kunna använda om gräset i skogshagen växer på...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: Lucta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp