R

Raeman

Hur gammal är normalt en dvärgvädur när den slutar att växa?

M.
 
Ca 6 mån till 10 mån i kroppen ,ju mer renrasig dessto senare utvecklad! Men den blir tjockare och får fylligare päls och ev mörkare färg ända tills 1-1½ år så man får räkna med 1 år innan en rensig har sin fulla vuxenvikt som ska ligga mellan 1,4 -1,9 kg på en dvv!
 
Tack! :bow:

Våran kanin fyller ett år nån gång i dec (tror jag) och vi tycker att hon har blivit större på sista tiden. Hon är inte fet utan hela kroppen ser större ut. Men då borde hon vara "klar" nu då, och inte växa nåt mer.

M.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Hästnyheter I Stockby industriområde – som är tänkt att växa rejält – trängs bilverkstäder med återvinningscentraler och betongväggar. En kontrast...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag tänker att vad kan man så i hagen från juni och sen över sommaren. Vi släpper ju på bete och hans hage ska få vila och växa till...
Svar
4
· Visningar
526
Senast: Blyger
·
Övr. Djur Hej alla fina! För några månader sedan tog vi hand om två hamsterbröder som förra ägarens små barn inte ville ha kvar. Nu har deras...
Svar
7
· Visningar
865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp