Hamstertänder som växer hjälp :’(

Carmenzitaflower

Trådstartare
Hej alla fina!

För några månader sedan tog vi hand om två hamsterbröder som förra ägarens små barn inte ville ha kvar. Nu har deras tänder börjat växa och förra veckan var vi och slipade av dom.

Detta är något vi behöver göra en gång i månaden nu och kostar fruktansvärt mycket, dessutom ligger veterinären 2 timmar från oss(närmsta som tar hamstrar)
Jag har inte hjärta att avliva men det är fullkomligt omöjligt för oss att lägga 3000 kr och 5 timmars resa varje månad på dessa små.

Vill seriöst bara dö just nu, vet inte vad jag ska ta mig till. Har hamnat i en omöjlig situation. Ligger vaken hela nätterna, har magkatarr och ständig huvudvärk. Har haft kontakt med smådjurschansen men dom kunde inte hjälpa oss. Vad ska vi göra? Detta är två pigga dvärghamstrar på bara 1 år och två månader😭😔 Har massor med dyra gnagsaker i buren men tyvärr så hjälper inte detta då tänderna växer fel.
 
Man kan korta dom själv. Är vanligt att dvärghamstrar får detta problem. Låt veterinären visa dig hur nästa gång, köp även en riktig tandtång, jag köpte genom veterinären. Dyr men billigare än att låta veterinären korta dom hela tiden.

Och dela på dom. Hamstrar är inga gruppdjur.
 
Man kan korta dom själv. Är vanligt att dvärghamstrar får detta problem. Låt veterinären visa dig hur nästa gång, köp även en riktig tandtång, jag köpte genom veterinären. Dyr men billigare än att låta veterinären korta dom hela tiden.

Och dela på dom. Hamstrar är inga gruppdjur.
Tusen tack för ditt svar❤️
Vår veterinär är väldigt bestämd med att detta inte är något vi kan göra hemma själva. Vart i landet finns din veterinär? Känns typ värt att åka långt för att slippa denna resan varje månad.

Jag vet att dom inte är några gruppdjur, men förra ägaren var väldigt noga med att dom skulle bo ihop och ligger på mig jämt med att jag ska skicka bilder osv. Men funderar faktiskt på om jag ska sära på dom nu när vi ska flytta lite större och har plats för en till bur. Men känns så dumt när dom bott ihop hela livet och känner sån trygghet med varandra 😬
 
Tusen tack för ditt svar❤️
Vår veterinär är väldigt bestämd med att detta inte är något vi kan göra hemma själva. Vart i landet finns din veterinär? Känns typ värt att åka långt för att slippa denna resan varje månad.

Jag vet att dom inte är några gruppdjur, men förra ägaren var väldigt noga med att dom skulle bo ihop och ligger på mig jämt med att jag ska skicka bilder osv. Men funderar faktiskt på om jag ska sära på dom nu när vi ska flytta lite större och har plats för en till bur. Men känns så dumt när dom bott ihop hela livet och känner sån trygghet med varandra 😬
Jag bor I Tyskland så lite långt bort. Men ring runt till smådjursveterinärer och fråga om de kan visa dig. Är det bara att de växer och inte slits ner ser jag inga hinder.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 842
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 525
Senast: Bri
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Sporthorse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 106
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp