Växthusskåp

SaraXX

Trådstartare
Jag planerar för nästa säsong

Visst borde det gå att ta en lagerhylla och klä in i nån sorts plast för att få ett enkelt billigt ställe att dra upp lite plantor och kanske ha något mer värmekrävande i?

Sen ska jag göra något tak till pallkragen med av gamla rutor jag fått.
 
Jag planerar för nästa säsong

Visst borde det gå att ta en lagerhylla och klä in i nån sorts plast för att få ett enkelt billigt ställe att dra upp lite plantor och kanske ha något mer värmekrävande i?

Sen ska jag göra något tak till pallkragen med av gamla rutor jag fått.

Klart att det går men tänk på att tex tomater men även chili blir höga rätt snabbt, dvs det blir lite lågt med en lagerhylla. Då är det nog bättre att sköta förodlingen inne med växtlampor etc och försöka fixa ett fullhögt miniväxthus ute för känsligare sorter.

Så här ser mitt ut:


Och så här blir det när man drar upp för många tomatplantor:
13737017_1760464467545517_1631248112_n.jpg
 
Klart att det går men tänk på att tex tomater men även chili blir höga rätt snabbt, dvs det blir lite lågt med en lagerhylla. Då är det nog bättre att sköta förodlingen inne med växtlampor etc och försöka fixa ett fullhögt miniväxthus ute för känsligare sorter.

Så här ser mitt ut:


Och så här blir det när man drar upp för många tomatplantor:
13737017_1760464467545517_1631248112_n.jpg
Tomater klarar sig bra mot min söder-tegelvägg. Och jag har väldigt dåligt med plats inne.
 
Tomater klarar sig bra mot min söder-tegelvägg. Och jag har väldigt dåligt med plats inne.

De flesta frön vill ha minst 20 grader för att gro, en del tex chili något högre, plus att de vill ha värme i början för att utvecklas. Jag tror det är svårt att få till ute med en lagerhyllelösning med tanke på när man behöver så dem. Att fortsätta dra upp dem ute när de blivit lite större skulle säkert gå bra.
 
De flesta frön vill ha minst 20 grader för att gro, en del tex chili något högre, plus att de vill ha värme i början för att utvecklas. Jag tror det är svårt att få till ute med en lagerhyllelösning med tanke på när man behöver så dem. Att fortsätta dra upp dem ute när de blivit lite större skulle säkert gå bra.
Ja det var så jag tänkte. Mellansteget mellan sådd och utplantering för de som vill ha värme.
Jag får fundera vidare. Har ju ett tag på mig :p
 

Liknande trådar

Fordon Jag försöker sälja min gamla bil men får inte bud på den som jag kan acceptera. Så jag överväger att skrota den. Den är körbar till...
Svar
15
· Visningar
1 053
Kläder & Bli fin Jag red i helgen och har ganska nya sköna ridthigts med hög midja, lite tjockare fluff på insidan. Jag ville inte riktigt hoppa ur dem...
Svar
17
· Visningar
954
Senast: Angel
·
Trädgård & Växter Om man har ett lite mindre växthus, där man kanske vill sätta ut sina plantor någorlunda tidigt på våren - finns det något man kan göra...
Svar
4
· Visningar
557
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 246
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp