Vågar man tvätta...

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Ett par MH ridskor i tvättmaskinen? Dom är i tyg och har väl lite gummi och läderdetaljer (dom är så skitiga så jag kan inte urskilja vad som är vad..) Dom är fulla med lera både utvändigt och invändigt... Eller förstörs tvättmaskinen kanske? Eller är det handtvätt som gäller, och isf med vad?

Sv: Vågar man tvätta...

jag har tvättat mina båda nikeskor med vita läderdetaljer i tvättmaskinen, inga problem för varesig skorna eller maskinen.
är dom väldigt leriga kan du skölja av dom för hand först, så de stora lerpartiklarna lossnar.

Skölj av så mycket gegga du kan och kör dem på 30 grader skontvätt utan tvättmedel, tvättmedel kan lösa upp limmet och om man har otur kommer rena skor i fler delar än man önskar;)

Vad bra :D För så som dom är nu vill man inte använda dom... Men det är ju så det blir med detta vädret och man försöker hämta hästen i en halvmeter lera...

Jag har kört mina MH Easy Rider i tvättmaskinen med tvättmedel, och det har inte skapat några problem med varken maskinen eller skorna!

Hur gick det att torka dem sedan? Hur lång tid tog det?

Jag tvättade ett par typ gympadojor fast i mocka i maskin en gång. Själva tvätten gick bra, men de torkade ju aldrig. Dessutom luktade det skunk från dem under "torkningen"?

/Maran som inte längre kan se att hennes Easy Rider är svarta

För skorna är det inga problem, har kört mina (troligtvis samma) 2-3 gånger. Däremot är det om tvättmaskinen går sönder, då är det ju billigare med ett par nya skor :p

har jag gjort, mina blev väldigt fula! sprack o så efteråt. och mockan blev grå..

har tvättat massa sneakers i läder i tvättmaskinen och dom har aldrig blivit fula.. men det var det här med mh och kvalite då... ^^

Mina har redan spruckit här och var och de är.. tja.. grå/bruna pga av all lera... Så jag har inget att förlora på det ;)

Prova att proppa skorna fulla med tidningspapper som du sedan byter ofta. Det suger till sig vattnet, och skorna torkar rättså fort. Jag har tvättat vita lädergympaskor många gånger!

:rofl: Då är det ju bara att testa på! Nej men man kan ju dra av det värsta innan ju.

(bor i hyresrätt jag också)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 636
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 537
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att... 2
Svar
22
· Visningar
3 205
Senast: Snowball
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 083
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka